facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 8. 11. 2024 - redakce

KPMG Data Festival 2024

přitáhl velké množství studentů i profesionálů

V úterý 5. listopadu proběhl sedmý ročník KPMG Data Festivalu s podtitulem Data na talíři. Na programu se letos podílelo 34 společností, které přispěly k uskutečnění 45 přednášek, panelových diskuzí a workshopů. KPMG Data Festival byl opět místem pro setkání a výměnu nápadů mezi profesionály z různých oborů, kteří pracují s daty.



Akce se tradičně uskutečnila v Rajské budově Vysoké školy ekonomické v Praze. Letos byla poprvé zařazena do programu tzv. Inovačního týdne. Ředitelka Festivalu Kamila Rychtaříková k tomu uvedla:

„Letošní ročník je výjimečný hned v několika věcech. Poprvé jsme ho zrealizovali během Inovačního týdne, kam podle mne právem patří. Je to týden, kdy ve škole probíhají mimořádné přednášky a akce a není tedy běžná výuka. To nám umožnilo navýšit počet místností, kde se program konal. Přestože nebylo cílem usilovat o růst akce, opět jsme překonali loňská čísla. Festival přitáhl obrovské množství profesionálů, a tak panovala ve škole téměř byznysová atmosféra.“

V rámci celodenního programu byly připraveny tři tematické okruhy inspirované těmi „nejchutnějšími“ tématy, která aktuálně nejvíce hýbou světem dat: Kuchařka pro d(AI)tařinu nového věku, Základní ingredience - Metadata a Data Governance a Jak se vaří datová komunita.

„Z letošního festivalu jsem nadšen. Organizační tým v čele s Kamilou Rychtaříkovou zase posunul laťku kvalitní datové akce o dost výš. Jsem rád, že původní myšlenka dostat datové vzdělání či povědomí všem, kteří o to mají zájem, pravidelně rezonuje a festival už není jenom o začátečnících, ale jeho velká část je tvořena profesionály, které si přicházejí poslechnout jiní profesionálové a navzájem sdílejí svoje zkušenosti,“ zhodnotil zakladatel KPMG Data Festivalu Ota Novotný.

Akci pořádá vzdělávací platforma Data & Business VŠE ve spolupráci s Fakultou informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické v Praze. Mezi partnery Festivalu se objevily společnosti KPMG, ČSOB, Škoda Auto, Lenovo, Sazka, Komerční banka, Raiffeisenbank, PwC, Emark Analytics, MSD, Dawiso, Livesport, Česká spořitelna, Billigence, Addvery, Samsung a Adastra. Program Festivalu ale obohatilo mnoho dalších firem.

„Je pár dnů po akci a já už samozřejmě přemýšlím nad tím, co můžeme příští rok udělat lépe a jak se dále rozvíjet,“ vyhlíží další ročník Kamila Rychtaříková. Datum osmého ročníku Data Festivalu si do kalendáře můžete zapsat již nyní -  4. listopadu 2025.

Zdroj: Data & Business VŠE
 


 
  

- PR -

Pět způsobů, jak AI změní náš svět k nepoznání

AI_analyzuje_data-PR.jpegUmělá inteligence (AI) a strojové učení (ML) přináší už více než 10 let podnikům i výzkumníkům stále možnosti. Ať už jde o využití prediktivní analýzy k předvídání údržby zařízení, nástroje počítačového vidění, které dávají oči robotům na automatických montážních linkách, nebo digitální dvojčata sloužící k simulaci fungování továren, měst, a dokonce i celých ekonomik, seznam aplikací poháněných AI je dlouhý a stále se prodlužuje.

  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.