Aktuality -> IT Business - 8. 11. 2024

KPMG Data Festival 2024

přitáhl velké množství studentů i profesionálů

V úterý 5. listopadu proběhl sedmý ročník KPMG Data Festivalu s podtitulem Data na talíři. Na programu se letos podílelo 34 společností, které přispěly k uskutečnění 45 přednášek, panelových diskuzí a workshopů. KPMG Data Festival byl opět místem pro setkání a výměnu nápadů mezi profesionály z různých oborů, kteří pracují s daty.



Akce se tradičně uskutečnila v Rajské budově Vysoké školy ekonomické v Praze. Letos byla poprvé zařazena do programu tzv. Inovačního týdne. Ředitelka Festivalu Kamila Rychtaříková k tomu uvedla:

„Letošní ročník je výjimečný hned v několika věcech. Poprvé jsme ho zrealizovali během Inovačního týdne, kam podle mne právem patří. Je to týden, kdy ve škole probíhají mimořádné přednášky a akce a není tedy běžná výuka. To nám umožnilo navýšit počet místností, kde se program konal. Přestože nebylo cílem usilovat o růst akce, opět jsme překonali loňská čísla. Festival přitáhl obrovské množství profesionálů, a tak panovala ve škole téměř byznysová atmosféra.“

V rámci celodenního programu byly připraveny tři tematické okruhy inspirované těmi „nejchutnějšími“ tématy, která aktuálně nejvíce hýbou světem dat: Kuchařka pro d(AI)tařinu nového věku, Základní ingredience - Metadata a Data Governance a Jak se vaří datová komunita.

„Z letošního festivalu jsem nadšen. Organizační tým v čele s Kamilou Rychtaříkovou zase posunul laťku kvalitní datové akce o dost výš. Jsem rád, že původní myšlenka dostat datové vzdělání či povědomí všem, kteří o to mají zájem, pravidelně rezonuje a festival už není jenom o začátečnících, ale jeho velká část je tvořena profesionály, které si přicházejí poslechnout jiní profesionálové a navzájem sdílejí svoje zkušenosti,“ zhodnotil zakladatel KPMG Data Festivalu Ota Novotný.

Akci pořádá vzdělávací platforma Data & Business VŠE ve spolupráci s Fakultou informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické v Praze. Mezi partnery Festivalu se objevily společnosti KPMG, ČSOB, Škoda Auto, Lenovo, Sazka, Komerční banka, Raiffeisenbank, PwC, Emark Analytics, MSD, Dawiso, Livesport, Česká spořitelna, Billigence, Addvery, Samsung a Adastra. Program Festivalu ale obohatilo mnoho dalších firem.

„Je pár dnů po akci a já už samozřejmě přemýšlím nad tím, co můžeme příští rok udělat lépe a jak se dále rozvíjet,“ vyhlíží další ročník Kamila Rychtaříková. Datum osmého ročníku Data Festivalu si do kalendáře můžete zapsat již nyní -  4. listopadu 2025.

Zdroj: Data & Business VŠE
 


 
  

- PR -

Boskovice umožňují elektronické podepisování i z mobilu

Město Boskovice stálo před výzvou, jak občanům zpřístupnit službu vzdáleného elektronického podepisování dokumentů i z mobilních zařízení. Cílem bylo umožnit využití tzv. fikce podpisu, díky které se dokument považuje za právoplatně podepsaný, pokud jej občan podá určitým způsobem, aniž by bylo nutné použít token pro kvalifikovaný elektronický podpis. Tento krok představuje další fází digitalizace veřejné správy a zjednodušuje komunikaci s občany i organizacemi.

  

- PR -

Informační systém Signys: Komplexní řešení pro efektivní řízení firmy

V dnešní době, kdy digitalizace a automatizace procesů rozhodují o konkurenceschopnosti, je kvalitní informační systém základem úspěchu každé firmy. Informační systém Signys představuje moderní, flexibilní a uživatelsky přívětivé řešení, které dokáže obsáhnout všechny klíčové firemní procesy – od ekonomiky a obchodu, přes skladové hospodářství a výrobu, až po logistiku, CRM a e-commerce.