Aktuality -> IT Business - 7. 9. 2023 - Ing. Lukáš Grásgruber

KPMG Data Festival 2023 odhalí tajemství datového podsvětí

KPMGKPMG Data Festival letos proběhne v pátek 6. října od 9 do 18 hodin v Rajské budově Vysoké školy ekonomické v Praze. Již šestý ročník akce nese podtitul „Tajemství datového podsvětí“ a datové nadšence seznámí s aktuálními trendy a tématy z oblasti datové analytiky.



Unikátní akce pro zájemce o problematiku dat a všeho, co s nimi souvisí, nabízí celodenní program s řadou témat o využití dat, AI, BI, Data Science či Machine Learningu. Podtématy letošního ročníku jsou Démoni AI a GPT, 50 odstínů datové šedi a Záhada datového skladu.

„Data Festival jsme vytvořili před sedmi lety za účelem popularizace datové analytiky. Jeho cílem je seznámit všechny datové nadšence s různou úrovní znalostí s aktuálními tématy, kterými se dataři ve startupech i velkých firmách aktuálně zaobírají. Letos tak mnoho přednášek a workshopů nevynechá téma umělé inteligence, které v posledních měsících rezonuje nejen v datařských kruzích. Já sám se ze všeho nejvíc těším na soutěž Peklo vizualizace, kterou pro účastníky chystáme poprvé,“ říká zakladatel festivalu Ota Novotný.

Ota Novotný
Ota Novotný

Vedle titulárního partnera KPMG se na akci jako industry partner podílí ŠKODA Auto, který v rámci workshopu představí Big Data nástroj Splunk. Komerční banka jako technologický partner pohovoří o komunikaci s klienty pomocí chatbotů, voicebotů a e-mailbotů, a hlavní partner ČSOB odhalí, jak lze využít umělou inteligenci k prevenci praní špinavých peněz. Mezi dalšími partnery se letos objeví Addvery, Billigence, Česká spořitelna, FEG, IBM, Livesport, Raiffeisenbank, Newton Media a Sazka. Celkem se na programu festivalu bude podílet více než 40 společností.

„Jsme nadšení z rostoucího zájmu o KPMG Data Festival ze stran firem i účastníků. Mám radost z vracejících se hostů, což je pro nás potvrzení, že jdeme správnou cestou. Zároveň mě těší zájem nových společností, díky kterým je program akce mimořádně pestrý. Chystáme také spoustu novinek a věříme, že opět překonáme počet registrací a snad i očekávání všech návštěvníků,“ dodala ředitelka festivalu Kamila Rychtaříková.

Jeden z největších datových festivalů u nás pořádá vzdělávací platforma Data a Business ve spolupráci s FIS VŠE a podnikatelským akcelerátorem xPORT VŠE Business Accelerator.

Registrace k účasti na akci budou spuštěny 11. září a proběhnou prostřednictvím partnerské platformy Happenee. Vstup je zdarma.

Více informací zjistíte na www.kpmgdatafestival.cz.


 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.