facebook
Aktuality -> IT Business - 4. 7. 2019 12:00

Konica Minolta posiluje aktivity v oblasti industriálního tisku

industriální tiskKonica Minolta ČR slučuje týmy industriálního a produkčního tisku pod vedení Pavla Franka, který se zaměří zejména na další růst v oblasti industriálního tisku (IP), kde společnost vidí velký potenciál. Začlenění technologie tiskových hlav přímo do výrobního procesu totiž aktuálně řeší desítky firem v ČR. I proto dochází k posílení obchodních aktivit Konica Minolta v tomto segmentu.



Ve sloučení obou divizí vidím příležitost, jak naše zkušenosti a pozici lídra v oblasti produkčního tisku využít pro efektivní rozvoj v segmentu IP. Změnu nevnímám jako revoluci, ale spíše evoluci. Mým cílem je lepší propojení obchodních týmů a rychlejší vytvoření optimálního řešení pro naše zákazníky,“ řekl Pavel Franko, nový obchodní ředitel divize produkčního a průmyslového tisku Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Veliký potenciál vidím také v oblasti zušlechťovacích technologií, takzvaných MGI. Ty jsme na trh uvedli v loňském roce a i zde již evidujeme první zákazníky.“

Řešení industriálního tisku funguje na principu bezkontaktní technologie, která umožňuje potisk téměř jakéhokoli typu materiálu a vytváření různých efektů, jako je například 3D lak. Vlastní průmyslovou tiskárnu či tiskový segment lze umístit do libovolné výrobní linky. „Technologie IP je samozřejmě vhodná pro firmy z celého spektra polygrafického oboru, ale nejen pro ně. Mezi naše zákazníky patří například i výrobci potravinových obalů, etiket, garážových vrat nebo jiných výrobků, které nejsou přímo spojovány s tiskem,“ doplnil P. Franko. Začlenění potisku do výrobního procesu umožňuje firmám významně rozšířit vizuální podobu produktů nebo například personalizovat výrobky konkrétním klientům.

Zmíněné MGI technologie zase umožňují tisk materiálů s takzvaně zušlechtěnými prvky. Mezi ty patří například UV lak nebo 3D efekt. Díky digitálnímu procesu tisku lze výtisky také personalizovat či opatřit pokaždé jiným originálním designem. Vhodné jsou například pro tisk pozvánek, vizitek, pohlednic, katalogů, ale i časopisů nebo obalů. „Zušlechťovací technologii ocení především reklamní agentury, marketéři nebo grafici. Dává jim možnost nabízet svým klientům vizuálně výrazně atraktivnější produkty, v malých objemech, s personalizovanou úpravou a za zlomek ceny, než které by dosáhli s využitím běžného ofsetového tisku,“ uzavírá P. Franko.

Pavel Franko vystudoval Západočeskou univerzitu a polygrafii se věnoval celou svou profesní kariéru. Před nástupem do Konica Minolta se v různých manažerských funkcích věnoval oblasti prodeje softwaru i hardwaru pro předtiskovou přípravu a samotnému tisku v téměř všech jeho podobách.