Aktuality -> IT společnost - 1. 3. 2010

Konference RFID Future - březen 2010!

RFID.jpgVydavatelství odborných časopisů Sdělovací technika pořádá ve spolupráci se sdružením GS1 Czech Republic a Českomoravskou elektrotechnickou asociací již tradiční konferenci RFID Future. Konference se koná 23. března 2010 v Technologickém a inovačním centru ČKD v Praze a klade si za cíl ukázat perspektivy zavádění RFID a představit možnosti identifikace prostřednictvím čárových kódů a dvourozměrných kódů QR.


Termín RFID v nejširším smyslu slova představuje novou kompaktní kategorii identifikačních a komunikačních prostředků, které v mnoha případech lépe splňují dnešní požadavky na rychlost a efektivitu logistických řešení. Budoucnost RFID znamená mnohem víc než prosté označování chytrými etiketami. Díky RFID je možné poprvé spojit materiálové a informační toky. Všudypřítomné RFID tagy a jejich komunikace v síti tak posouvají tradiční internet, který je dnes vnímaný jako prostředek pro sdílení dat a vzájemnou spolupráci obchodních partnerů, do pozice, ve které plní funkci platformy pro komunikaci mezi produkty, službami a zákazníky. Tato platforma je dnes označována pojmem Internet věcí.

Jedna ze základních vizí standardu GS1 EPCGlobal umožňuje ze standardního datového obsahu RFID tagu vytvořit fyzickou adresu URL, pod kterou jsou k dispozici příslušná data o identifikovaném předmětu. Z ekonomického hlediska RFID slibuje úsporu nákladů, rychlejší dodávky a lepší kontrolu kvality.

Konference je určena všem, kteří nabízejí nebo chtějí implementovat hardwarové a softwarové prostředky umožňující vytvořit spolehlivou infrastrukturu systémů RFID pro rozmanité oblasti aplikací.

Účast na konferenci RFID Future je podmíněna předchozí registrací na webových stránkách www.stech.cz a uhrazením konferenčního poplatku. Více o programu a podmínkách účasti naleznete zde: http://www.stech.cz/index.php?id_document=401157515.


 
  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.

  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.