facebook
Aktuality -> IT Business - 14. 11. 2017 16:18

Konference Fintech 3.0

Fintech 3.0Banka ve 21. století více než kdy jindy musí reagovat na trh, který se pod tlakem fintech startupů a dalších inovací mění čím dál rychleji. Banka se tak nevyhnutelně stává softwarovou firmou. A její zákazník je dnes vlastně zákazníkem IT banky. Toto bylo hlavním motem konference, kterou pro 150 odborníků jak oblastí financí nebo technologií zorganizovala prvního listopadu pražská technologická a konzultační společnost Principal engineering.



Konference se zaměřila na téma inovačního tlaku, kterému jsou banky vystaveny a způsobům, jak tomuto tlaku čelí. Hovořilo se o především rozvoji bank a jejich schopnosti přinášet ve 21. století nové služby. Program se zaměřil mimo jiné na problematiku PSD2, neboli tedy Payment Service Directive, na zavádění moderních UX postupů do vývoje bankovních aplikací, problematiku Open API a agilní postupy které pomohou bankám, pojišťovnám a dalším subjektům z oboru financí v transformaci jejich digitálních služeb.

„Naším cílem je vytvořit prostor pro společnou prezentaci know-how a výsledků českých finančních institucí i startupů, místo, kde odborná veřejnost i potenciální zájemci o práci v těchto firmách uvidí, že za moderními postupy a technologiemi není třeba jezdit až do Silicon Valley“, řekl Martin May z pořádající společnosti Principal engineering.

Oblastí EU legislativy PSD2, která otevírá dveře bankovních služeb třetím stranám, se věnoval Petr Dvořák ze společnosti Lime HighTech Solutions. Podle něj je dnes důležitá mimo jiné i Intenzivní diskuze, která se vede o tom, zda je tato změna příležitostí či hrozbou pro banky. Dále jaké bude mít přínosy pro koncové uživatele a jaké nové užitečné služby budou moci vzniknout.

Za vývojem kvalitní bankovní aplikace je nejen velké úsilí ale i trvalý kontakt s jejími uživateli.  Mobilní aplikaci SmartBanka, která se v letošním roce stala oceňovanou bankovní aplikací na českém trhu, představil Jakub Komenda z Moneta Bank. Účastníky konference zaujalo jeho poodhalení zákulisí při přípravě takové aplikace a součinnost pracovníků na všech úrovních banky.

Může se leckdy zdát, že Česká spořitelna je díky své velikosti v nevýhodě při rozvoji nových služeb. Zdání ale může klamat. V přípravách na PSD2 se ČS stala díky řadě spuštěných služeb na českém trhu leadrem. Jaroslav Machaň, který je dnes etablovaným „kmotrem“ spořitelního WebAPI zasvětil svůj výklad odpovědím na otázky, jak největší banka na trhu bude schopna obstát v blízké i vzdálené budoucnosti.

Svou vizi banky s agilním IT, která je organizovaná podle vytvářené zákaznické hodnoty, představil Karel Smutný, expert na agilní řízení. Taková banka je pak schopna poskytovat služby s vyšší hodnotou a často bude na trhu výrazně konkurenceschopnější. Většina českých bank má již s agilním vývojem nějakou zkušenost, převážně na internetovém či mobilním bankovnictví, kde je aplikace agilního přístupu snadnější. Teprve radikální transformace banky z klasické organizační struktury do zákaznicky orientovaných jednotek však může přinést všechny výhody, které se od agilního řízení v těchto institucích očekávají.

„Konference Fintech 3.0 je první z řady aktivit, které připravujeme v oblastech Inovace, Designu a pokročilých softwarových technologií“ uvedl Martin May „Věříme totiž, že buducnost IT v české republice závisí mimo jiné na tom, jak dobře propojíme svět velkých firem, malých startupů a vzdělávacích institucí tak, abychom plně využili potenciál mladých lidí, kteří do tohoto oboru vstupují“.


 
  

- Inzerce -

DMS vám pomůže s GDPR, ale nejen s GDPR

Onlio25. květen 2018 je ve znamení nabytí účinnosti obecného nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů, které je dobře známé pod zkratkou GDPR. A které díky řadě nejasností a vysokým sankcím vyvolává v mnoha firmách takřka posvátnou hrůzu.