eWay-CRM
google plus
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
IT Systems - online trafika
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Aktuality -> IT společnost - 6. 10. 2016 10:49

Konference CIO Agenda ukázala výzvy digitální transformace

CIO AgendaPo loňském úspěšném pilotním ročníku oborové konference CIO Agenda se letos v Park Inn Hotelu Prague konal druhý ročník. Setkání bezmála stovky odborníků se zaměřilo na nové výzvy a fenomény digitalizace, tvorbu efektivního a různorodého IT týmu, vyhledávání talentů a jejich motivaci.



Úvodní část zaměřenou na téma Co vnáší digitalizace do agendy CIO moderoval a zahájil vhledem do problematiky Petr Beneš, nezávislý konzultant. Ondřej Gálik z České spořitelny poté přednášel o Fenoménu digital a nových výzvách pro CIO. Michal Kratochvíl z BudgetBakers navázal tématem fintechů.

Jak internet věcí mění byznys modely a procesy stávajících firem, prezentoval Jan John ze SimpleCell, mobilního operátora sítě určené pro internet věcí.

CIO Agenda

Implementaci konceptu Industry 4.0 ve Škoda Doosan Power představil Michal Košacký ze Škoda Doosan Power, výrobce parních turbín. Popsal některé probíhající procesy a zařízení Industry 4.0. Představil MES, vzdálený monitoring, analýzu a vizualizace parní turbíny za provozu, online monitoring kmitání lopatek za provozu, výhody tip timingu a reverse engineering – 3D scanování turbín a jejich částí.

Druhou částí konference zaměřené na týmovou dynamiku IT provázela Markéta Švedová z Recruit CZ. Zaměřila se na to, jak získat a udržet kvalitní a inovativní IT tým, jeho kvality, diverzitu a motivaci lidí.

Postřehy k digitalizaci z pohledu marketéra přinesl Martin Šámal z firmy VAFO Praha, která se zabývá vývojem, výrobou a distribucí krmiva pro domácí zvířata. Potřeby IT oddělení směrem k CEO při implementaci nových technologií analyzoval Jiří Polák, výkonný ředitel CACIO (Česká asociace manažerů informačních technologií). V prezentaci vyzdvihl klíčovou roli, kterou hraje identifikace IT specialisty s vnitřní kulturou firmy. O zkušenosti s růstem IT týmů se podělil Jan Beránek z Usertechu, společnosti, která pomáhá korporacím v oblasti inovací a digitálních transformací a vytváří vlastní startupy.

CIO Agenda

Vztah IT manažerů a IT expertů v procesu „going digital“ popsal ve své dynamické prezentaci Václav Lavička z Purpose Fly. O přípravě žen a dívek proniknout a uspět v IT a rozmanitých týmech mluvila Monika Malátková ze společnosti Czechitas, která pořádá workshopy po celé republice a učí ženy programovat.

Do závěrečné panelové diskuse Digitální transformace podle startups a grownups moderované Markem Rokoským z FINEMO.CZ se zapojilo pět panelistů z korporací i startupů: Filip Kopecký (ZOOT), Martin Pejša (Creative Dock), Vojta Roček (Stories – Business Intelligence), Ondřej Šňupárek (Air Bank) a Václav Kaněra (MOL Česká republika). Úvodní slovo k diskusi měl obchodní ředitel Microsoftu Juraj Rakovský. Položil tři základní otázky: zda má technologie potenciál změnit náš život, co je to digitální transformace, jak s ní naložit a jaké přináší příležitosti. Následná diskuse se zaměřila na největších výzvy digitální transformace z pohledu malých dynamických firem a zavedených hráčů trhu. Panelisté otevřeli otázku toho, kdo je hybatelem inovací ve společnosti. Z pohledu Filipa Kopeckého jde jednoznačně o CIO. „Tlak vychází od zákazníka. K prosazování trendů mají nejblíže technologické pozice. CIO by měli dělat reklamu svému oboru a rozvoji technologií obecně.“ Diskuse v závěru navázala na linku srovnání příležitostí inovovat v korporaci a startupu, která rezonovala napříč prezentacemi v průběhu dne.

Konferenci CIO Agenda organizovala společnost Blue Events ve spolupráci s odborným garantem Markem Rokoským a za podpory partnerů Accenture, Microsoft, Purposefly a dalších. Mediálním partnerem konference byl časopis IT Systems.


 

Banner