Aktuality -> Komunikace a sítě - 25. 9. 2018

Komunikační systém do nemocnic - LARA Sestra-Pacient

Na popud Kroměřížské nemocnice přichází holešovská společnost iNELS s novou verzí multifunkčního multimediálního zařízení LARA, které je uzpůsobeno pro použití v nemocnicích, léčebnách dlouhodobě nemocných, penzionech pro důchodce, lázeňském ubytování a všude tam, kde je nutné zabezpečit trvalý dohled a rychlou komunikaci s hospitalizovaným.



Komunikační systém LARA Sestra-Pacient je možné aplikovat i formou retrofitu. Tedy dodáním technologií do starší budovy bez výrazných stavebních i jiných úprav. Nový systém přidává mnohem více funkcí, než nabízela standardní nemocniční dorozumívací zařízení. Kromě samotného spojení se sestrou mají pacienti možnost využívat LARU NP i jako rádio a hudební přehrávač, interkom, videotelefon a ovladač audio zóny.

LARA NP může být součástí systému automatizace pokoje iNELS RF, který mimo jiné umožňuje efektivní řízení teploty v místnosti, regulaci osvětlení v závislosti na denní době, hlídání pohybu hospitalizovaných, detekci otevření okna i dveří, měření kvality vzduchu a další. Součástí mohou být také bezdrátová SOS tlačítka, která lze umístit libovolně po pokoji i koupelně.

Zařízení funguje na základě IP technologie, kdy jsou jednotlivá zařízení systému LARA NP pospojována a napájena LAN kabelem. Pro místa, kde není možné natáhnout LAN kabel, existuje i bezdrátové řešení.

Kromě několikanásobně většího komfortu pro pacienty přináší LARA NP výhody také pro nemocniční personál. Notifikační upozornění lze nastavit i na aplikaci do mobilních telefonů, tabletů a počítačů. Při nouzových situacích se tak může personál spojit s pacientem i na dálku. Díky funkcím LARY lze systémem nahradit i rozhlasové zařízení pro oznamování jídel a vizit.

Pilotní verze systému LARA Sestra-Pacient jsou úspěšně využívány na operačních sálech pražského IKEMU, Světě Zdravia ve slovenských Michalovcích a Kroměřížské nemocnici.


 
  

- PR -

50 (v)tipů paní Teskové #4: Incident Response

Když už hoří, nestačí vědět, odkud šel kouř. Je třeba taky vědět, kam běžet s vodou.


V minulém díle jsme si povídali o alertech – o tom, jak se z nich nestat klikací zombie a jak rozpoznat ty, které skutečně něco znamenají. Ale co když se z varování stane realita? Co když se z „možná problém” stane „sakra, už je to tady”? Pak nastupuje disciplína, která odděluje IT romantiky od krizových samurajů. Jmenuje se Incident Response – a je to vaše digitální hasičská jednotka.