Aktuality -> IT Business - 2. 12. 2019

Komix přináší na náš trh softwarového robota od UiPath

robotČeská softwarová společnost Komix se stala partnerem rumunské společnosti UiPath, která vyvinula vlastní technologii pro robotickou automatizaci procesů (RPA), která nahrazuje rutinní administrativní úkony. Česné podniky a organizace tak budou mít snazší přístup k celosvětově velmi úspěšnému řešení, které má aktuálně více než 400 tisíc zákazníků včetně gigantů jako je například McDonald’s, Google, Orange, Virgin Media, Duracell a další.



Cílem RPA je s využitím robotické automatizace odebrat zaměstnancům korporací břemeno opakujících se a nudných administrativních úkolů tak, aby se mohli naplno soustředit na důležitější problémy, které robotizace řeší jen těžko. Jde především o procesy spojené s rozhodováním, kritickým myšlením a komplikovanými operacemi, jež prozatím nelze softwarem plně nahradit.

Vývoj RPA v čase

RPA řešení UiPath si získalo oblibu mimo jiné proto, že využívá jednoduchý vizuální editor, který provádí vývojáře krok po kroku zapojením nejrůznějších úkolů. To výrazně zjednodušuje implementaci a konfiguraci RPA robota. Podle Komixu trvá nasazení a otestování softwarového robota UiPath čtyři až osm týdnů.

Co lze robotizovat

Společnost UiPath, která vznikla v Rumunsku v roce 2005, je lídrem Gartner Magic Quadrant pro RPA Software. V březnu 2019 překonala hodnota společnosti miliardu dolarů.

“Robotická automatizace procesů se často uplatňuje například v oblastech HR nebo reportingu. Zejména zaměstnancům v HR umožní plnit jejich skutečné poslání, tedy rozvíjet lidské zdroje společnosti, a nudné papírování nebo vyplňování tabulek nechat softwarovým robotům,” říká Jaroslav Procházka, vedoucí oddělení IoT společnosti Komix. Návratnost investice lze podle Procházky očekávat do jednoho roku.

Jaroslav Procházka
Jaroslav Procházka

“Robotizaci rutinní administrativní práce zavádíme nejčastěji v bankovnictví, pojišťovnictví a v HR odděleních velkých firem bez ohledu na obor působení,” dodává Tomáš Rutrle, generální ředitel Komixu, s tím, že za rychlou návratností stojí především úspora nákladů v kombinaci s výrazně rostoucí efektivitou práce u těch zaměstnanců, kteří již nemusí trávit čas plněním rutinních administrativních úkolů.

Tomáš Rutrle
Tomáš Rutrle


 
  

- PR -

Phoenix a BENU lékárny sjednotily komunikaci s více než 430 pobočkami díky ALVAO

Společnost PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., provozující síť lékáren BENU, potřebovala zjednodušit a sjednotit komunikaci mezi centrálou a lékárnami. Implementací ALVAO Service Desk a Asset Management získala přehledné řešení pro správu požadavků i majetku, které přineslo rychlejší komunikaci, vyšší efektivitu a lepší podporu napříč celou organizací.

  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.