facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 8. 2. 2019

KKCG vstupuje do Cleverlance a AEC

Zástupci investiční skupiny KKCG uzavřeli smlouvu s majiteli společnosti Cleverlance Group. Na jejím základě kupuje KKCG majoritní podíl ve společnostech Cleverlance Enterprise Solutions a AEC. V České republice tak pod křídly KKCG vznikne dodavatel ICT služeb s konsolidovaným obratem převyšujícím 5 miliard korun, se ziskem před započtením daní, úroků a odpisů (EBITDA) přes 300 milionů korun a s více jak 1800 zaměstnanci. Transakce podléhá schválení Úřadu pro hospodářskou soutěž. Do doby než bude schválena, bude Cleverlance Enterprise Solutions a AEC jednat samostatně.



„Zakoupením většinových podílů v AEC a Cleverlance Enterprise Solutions (CES) pokračuje skupina KKCG ve své dlouhodobé strategii, jejímž cílem je vybudovat ICT holding. Ten by měl zastřešovat skupinu specializovaných firem, které budou společně schopny nabídnout klientům ucelenou řadu ICT služeb a produktů,“ komentoval letošní první velkou ICT transakci na českém trhu investiční ředitel KKCG Michal Tománek. KKCG kupuje 70%í podíl v CES a 55%í podíl v AEC. Tománek připomněl, že od konce roku 2017 patří do skupiny majoritní část holdingu AUTOCONT. Součástí portfolia společností zaměřených na ICT jsou také datová centra společnosti DataSpring a SafeDX, společnost Conectart, či start-upy, které získal fond Springtide Ventures v Čechách a v Izraeli.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.