Aktuality -> Komunikace a sítě - 25. 5. 2005

KB představuje revoluční technologii v přímém bankovnictví

KB_FES2_268.jpgKomerční banka rozšířila nabídku služeb přímého bankovnictví o novou revoluční službu - mobilní bankovnictví. Tato nová služba umožňuje klientům ovládat účet v on-line režimu prostřednictvím klávesnice a displeje mobilního telefonu. Služba Mobilní banka KB funguje na bázi technologie Java a veškerá komunikace mezi klientem a bankou probíhá formou datových přenosů. Prostřednictvím Mobilní banky mohou klienti zadávat platební příkazy, zjišťovat aktuální zůstatek na svých účtech, kontrolovat transakční historii, přehled blokací z platebních karet, využívat šablony pro opakované platby a posílat oznámení o provedených platbách.

Mobilní bankovnictví nabízí snadné a komfortní ovládání a přehledné grafické ztvárnění shodné s internetovým bankovnictvím. Veškerá komunikace probíhá v on-line režimu zajištujícím rychlou odezvu a aktuálnost zobrazovaných informací. Mobilní bankovnictví je, stejně jako ostatní kanály přímého bankovnictví Komerční banky, dostupné 24 hodin denně 365 dní v roce, a to v české i anglické verzi, a využívat ho mohou klienti všech tuzemských mobilních operátorů. Od května do konce září 2005 je Mobilní banka nabízena zdarma a klientům nebudou v průběhu tohoto období účtovány měsíční poplatky za vedení služby. Na vývoji aplikace Mobilní banka spolupracovala s Komerční bankou společnost Cleverlance, která dodala KB řešení Mobilní banky na klíč.

 
  

- PR -

Veolia pomáhá obcím v boji se suchem

a díky systému GIST Aplikace dokáže také lépe čelit povodním


Společnost Veolia pracuje již řadu let na projektu řízení propojených vodovodních soustav v Česku. Její systém chytrých dispečinků umožňuje obcím redistribuci upravené vody do lokalit s akutním nedostatkem. Jde o příklad projektu, který pomáhá bojovat s klimatickou změnou na regionální úrovni. Součástí softwarového řešení chytrých dispečinků je také Povodňový informační systém vyvinutý ve spolupráci společností Středočeské vodárny a GIST Consulting. Povodňový informační systém funguje jako modul platformy GIST Aplikace.

  

- PR -

Doba si žádá víc než jen efektivitu, žádá předvídavost

Přelom starého a nového roku je obdobím, kdy se v IT Systems ještě více zahledíme do budoucnosti a ve spolupráci s předními experty na podnikové IT mapujeme aktuální trendy a předpokládaný vývoj v dalších letech. Proto je významnou součástí aktuálního vydání příloha Trendy ICT. Články zaměřené na očekávaný vývoj v roce 2026 ovšem najdete napříč celým vydáním.