facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT společnost - 27. 10. 2007

Jan Šimek ředitelem firmy Teradata

Teradata_J_Simek_743.jpgŘeditelem firmy Teradata pro východní Evropu se od října stal Jan Šimek, který zároveň prozatímně řídí českou pobočku. Toto jmenování přišlo vzápětí poté, co se Teradata jako samostatná firma vyčlenila k 1. 10. 2007 ze společnosti NCR. J. Šimek zodpovídá ve svých pozicích za regionální obchodní rozvoj této firmy specializované na softwarové technologie pro práci s rozsáhlými objemy dat a má na starosti pobočky v šesti zemích střední a východní Evropy. Pracuje střídavě v Praze, v Moskvě a v Kyjevě. Jan Šimek působil v původní firmě NCR od roku 1991, kde prošel v jejím českém zastoupení různými manažerskými pozicemi, v letech 1998–2004 pracoval jako ředitel divize Teradata pro ČR a od roku 2005 jako viceprezident této divize NCR pro východní Evropu. Jan Šimek (49) vystudoval elektrotechnickou fakultu ČVUT se zaměřením na počítače. Je ženatý, má dvě děti a mezi jeho největší záliby patří fotografování.

Původní divize Teradata společnosti NCR, která se zabývá především datovými sklady a analytickými aplikacemi využívanými pro řízení vztahů se zákazníky, finanční řízení či řízení výkonnosti, se počátkem října definitivně vyčlenila ze struktur společnosti NCR. Její akcie od 01.10.2007 obchodují na newyorské burze NYSE. Společnost v současné době působí ve více než 60 zemích světa a má přes 850 zákazníků. Aktivně spolupracuje s dodavateli aplikací, technologií a integračních služeb a dodává ucelená a plně funkční řešení pro práci s rozsáhlými objemy celopodnikových dat.

 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.