facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 22. 7. 2005

ISS objevila kritické chyby v infrastruktuře VoIP

Společnost Internet Security Systems oznámila, že má k dispozici zabezpečení závad technologie volání přes internet (Voice over Internet Protocol, VoIP) nabízené společností Cisco. VoIP je stále více populární, uživatelsky přívětivá technologie, díky níž je možné uskutečňovat levné telefonické hovory po internetu namísto tradičních telefonických linek. Nejnovější chyby v zabezpečení technologie VoIP objevené výzkumným a vývojovým týmem X-Force společnosti ISS jsou obsaženy ve Správci hovorů (Call Manager) společnosti Cisco, základní komponentě nutné pro fungování jakéhokoli jejího VoIP zařízení (zajišťuje signalizaci a směrování hovorů).

Zneužitím těchto zranitelností je útočník schopen spustit zahlcení zásadních procesů Správce hovorů, což vede ke kompletnímu ohrožení jeho serveru. Útočník je tak schopen přesměrovávat hovory, odposlouchávat, ale také získat neautorizovaný přístup k sítím a počítačům, na kterých jsou instalovány VoIP produkty společnosti Cisco. To může vést k úniku utajovaných informací, ztrátě produktivity a dalším ohrožením sítě.

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.