facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Internacionalizovaná doménová jména

Testování internacionalizovaných doménových jmen bylo zahájeno

Na podzim loňského roku byl zahájen testovací provoz internacionalizovaných doménových jmen. Plné zavedení internacionalizovaných doménových jmen bude znamenat, že lidé budou moci celé doménové jméno zapsat v jejich vlastním jazyce. Dosud bylo tyto znaky možné použít pouze před tečkou a pro psaní .com, .net .org a podobně bylo nutné použít pouze znaky ASCII a až z. Po provedení implementace bude možné zapsat celé jméno v příslušném jazyce.



Uživatelé internetu z celého světa mají nyní přístup na wiki stránky s doménovým jménem example.test v 11 testovacích jazycích – arabštině, perštině, čínštině (zjednodušené a tradiční), ruštině, hindštině, řečtině, korejštině, jidiš, japonštině a tamilštině. Tyto stránky uživatelům umožní vytvořit si vlastní podstránky s vlastním názvy a v příslušných jazycích. Zkušební provoz proběhne v 11 jazycích internetových komunit, které daly najevo největší zájem o realizaci konceptu internacionalizovaných doménových jmen. Další informace o programu internacionalizovaných doménových jmen jsou k dispozici na adrese: http://icann.org/topics/idn/.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.