facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 24. 10. 2011

Intel vykázal rekordní tržby

Společnost Intel oznámila výsledky za třetí čtvrtletí, kdy bylo dosaženo nového rekordu v počtu expedovaných mikroprocesorů, zisku na akcii, výnosů i tržeb, které meziročně vzrostly o 28 %. Společnost vůbec poprvé v tržbách překonala milník 14 miliard amerických dolarů, a to zejména díky dvojcifernému růstu v oblasti notebooků. Bez zohlednění účetních principů GAAP společnost dosáhla tržeb ve výši 14,3 mld. USD, provozního zisku 5,1 mld. USD, čistého zisku 3,7 mld. USD a zisku na akcii (EPS) 69 centů. Podle účetních principů GAAP ohlásila společnost Intel tržby za druhé čtvrtletí ve výši 14,2 mld. USD, provozní zisk 4,8 mld. USD, čistý zisk 3,5 mld. USD a zisk na akcii (EPS) 65 centů.



Společnost dosáhla peněžních provozních příjmů ve výši přibližně 6,3 mld. USD, vyplatila peněžní dividendu ve výši 1,1 mil. USD a dále použila 4 mld. USD ke zpětnému odkupu 186 mil. kmenových akcí. Představenstvo společnosti rovněž odhlasovalo zvýšení oprávnění ke zpětnému odkupu akcií na 10 mld. USD, čímž se nevyužitá částka zvýšila na 14,2 mld. USD ke konci třetího čtvrtletí. Společnost rovněž dokončila nabídku dluhopisů ve výši 5 mld. USD, určených primárně k odkupu akcií.

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.