facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 25. 6. 2020

Hackeři útočí phishingem na zákazníky Raiffeisenbank

phishingPozvolný ústup koronavirové pandemie se promítá i změny v chování hackerů, kteří mění útočné techniky. Od zaměření na koronavirová témata se v poslední době aktivita hackerů vrací k tradičním metodám, jako jsou bankovní phishingové útoky. Přestože se většinou jedná o relativně jednoduchou formu, která spoléhá na nepozornost a důvěřivost uživatelů, masivní phishingové útoky se hackerům stále vyplácejí.



Společnost Check Point vydala varování před novými phishingovými kampaněmi, které cílí například na zákazníky Raiffeisenbank. Hackeři plošně šíří podvodné e-maily s předmětem, jako je "Váš účet je neaktivní", aby uživatele vystrašili a donutili k akci.

Zpráva obsahuje text, který má zákazníka přimět k přihlášení k účtu a přitom nevzbudit podezření a pochybnosti, například:

"Vážený zákazníku,

Je nám líto, že vás informujeme, že váš účet je neaktivní. Toto je bezpečnostní protokol k ochraně vašeho účtu. Aktivujte svůj účet znovu ověřením telefonního čísla zaregistrovaného na vašem účtu pomocí sms kódu

Aktivujte níže.
https://www.rb.cz/Login

S pozdravem,
Raiffeisenbank."

Pokud ovšem uživatel klikne v e-mailu přímo na hypertextový odkaz, dostane se na podvodnou stránku, protože odkaz přesměruje zákazníka jinam, než uvádí text odkazu. Podvodná stránka je v barvách a grafice banky, připomíná originál, takže některé návštěvníky může snadno zmást. Pokud je útok úspěšný, může uživatele vyjít draho.

"Zpráva se sice na první pohled tváří jako e-mail od Raiffeisenbank, ale stačí se podívat na skutečnou adresu odesílatele nebo na hypertextový odkaz a uživatel by měl okamžitě zbystřit. Kyberzločinci tyto relativně jednoduché phishingové podvody využívají, protože jsou bohužel stále efektivní a lukrativní," říká Petr Kadrmas ze společnosti Check Point. "Podobné útoky se nevyhýbají ani jiným bankám nebo organizacím. Důležité je neklikat na odkazy v e-mailech a vždy psát adresu banky ručně, popřípadě si odkaz předem zkontrolovat. Ověřte si také, kdo je skutečným odesílatelem zprávy a neklikejte ani na přílohy v podezřelých e-mailech, protože mohou být infikované. Případně si vše raději nejdříve ověřte se svojí bankou. Důležité je používat bezpečnostní řešení, která vás na podobné stránky vůbec nepustí, ani když na odkaz kliknete, a zároveň při zadávání údajů prověří i formuláře, zda se nejedná o phishing."


 
  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.

  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.