facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> WWW tipy - 17. 5. 2005

Google roste

Výsledky dubnového měření návštěvnosti služby NAVRCHOLU.cz potvrzují změny, ke kterým došlo, když portál Seznam.cz v březnu ve vyhledávání potlačil katalog a upřednostnil fulltext. Současně vedle toho posiluje svůj význam vyhledávač Google. Jedničkou je stále Seznam.cz, který v dubnu obstaral téměř polovinu přístupů z vyhledávačů na weby měřené systémem NAVRCHOLU.cz. Jeho podíl je však menší než při předchozích měřeních (o pět procentních bodů proti listopadu 2004 a o dva procentní body proti únoru 2004). Zajímavé je také posilování pozice vyhledávače Google, který v dubnu zaznamenal rekordní podíl za posledních čtrnáct měsíců (29 %).

Tento fakt je zajímavý především ve světle ztráty, kterou zaznamenal Seznam. Jde vlastně o opačný trend, než ke kterému došlo mezi listopadem a únorem loňského roku, ovšem meziročně v konečném důsledku Google získal, zatímco Seznam něco málo ztratil. Zajímavostí také je, že na měřených webech v rámci národních platforem Google předstihly přístupy z britského vyhledávání (podíl 1,2 %) poprvé vyhledávání z Německa (1,1 %). Na rozdíl od Seznamu nebo Google, podíly ostatních vyhledávačů (Centrum, Atlas, Jyxo) se pohybují v přibližně stejných poměrech jako v minulém roce a nedošlo u nich výrazným změnám.

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.