google plus
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
 
Tematické seriály

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Podnikové portály

Portály patří k oblíbeným technologiím, na kterých staví společnosti svá řešení. Ta jsou vstupní branou...

1. až 5. díl >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Aktuality -> Komunikace a sítě - 11. 1. 2017 15:07

Google brání uživatele a penalizuje agresivní pop-up okna

Official Google Webmaster Central BlogGoogle nově brání uživatele tím, že penalizuje agresivní pop-up okna. Penalizovaná jsou okna, která zabírají celý obsah stránky a uživatel musí provést nějakou akci (např. odkliknout), aby se dostal k obsahu stránky. Webům, které vizuálně obtěžují a brání uživateli se jednoduše dostat k obsahu, Google zhorší umístění se ve výsledcích vyhledávání.



Michaela Brodecká ze specializované konzultační společnosti pro e-commerce Acomware k této problematice připravila stručný přehled základních faktů:

Cíl: snadná cesta k obsahu

V rámci svého tažení za uživatelsky přívětivější online svět se Google nově zaměří na cokoliv, co uživateli překrývá obsah na stránce v mobilu. Konkrétně jde zejména o pop-up okna, a to nejen ta s reklamou, ale i taková, která sbírají e-maily nebo vysílají žádost o sledování na sociální sítích.

Co Google penalizuje?

Penalizovaná jsou okna, která zabírají celý obsah stránky a uživatel musí provést nějakou akci (např. odkliknout), aby se dostal k obsahu stránky. Dále se jedná o okna, která zabírají celou obrazovku a uživatel musí scrollovat, aby se dostal k unikátnímu obsahu. Poslední ve výčtu jsou taková okna, která jsou sice menší, ale ztěžují nebo znemožňují čtení obsahu na mobilech.

Pokud se vás některý ze scénářů týká, zbystřete. Webům, které vizuálně obtěžují a brání uživateli se jednoduše dostat k obsahu, Google zhorší umístění se ve výsledcích vyhledávání.

A co je v pořádku?

Google z aktualizovaných pravidel vyjmul pop-upy reagující na nějakou legislativu. Typicky jde o lištu se souhlasem o používání cookie, potvrzení věku, různé přihlašovací formuláře nebo platební brány. Tolerovány jsou také bannery a upoutávky, které zakrývají jen malou část obsahu stránky. Penalizace se netýká tabletů, protože Google nepovažuje tablet za mobilní zařízení.

Jak správně sbírat kontakty?

Pokud se vyhnete používání výše uvedených oken, neměla by se vás penalizace jakkoliv dotknout. Co ale udělat, pokud využíváte vyskakovací okna pro sběr e-mailů do vaší databáze? Jednou z možností, jak vyzvat návštěvníka stránek k akci, je přidat e-mailovou registraci do zápatí v dolní části stránky. Dalším řešením je neinvazivní banner v horní nebo dolní části, která neomezuje používání webu. A konečně, můžete vložit poutavý registrační formulář přímo do vašeho obsahu.

Více o popup penalty se dočtete v oficiální zprávě Googlu.


 
  

- Inzerce -

Nové vydání časopisu IT Systems

IT Systems 5/2017Nenechte si ujít nové vydání časopisu IT Systems, ve kterém jsme se věnovali především automatizaci a modernímu řízení obchodních a logistických procesů. Přinášíme také přehled úspěšných metod, jak získat na internetu nové zákazníky a seznámit se můžete s jedním z nástrojů Managementu 3.0 – technikou Moving Motivators, který vám pomůže lépe pracovat s vnitřní motivací. Zabýváme se i otázkou možné obrany proti cíleným kybernetickým útokům označovaným jako CEO fraud.

  

- Inzerce -

Nové nápady a inovace v IT - jak to vidí studenti?

ČVUT, Nové nápady a inovace v ITTechnické a programovací soutěže probíhají na českých vysokých školách každý rok. Soutěží se nejen o hodnotné ceny, ale také o možnost prezentovat se inovativním firmám a společnostem, které soutěže podporují. Jedním z partnerů mezinárodní studentské organizace BEST, která tyto soutěže pořádá, je i největší česká automobilka ŠKODA AUTO.