Aktuality -> Komunikace a sítě - 11. 1. 2017

Google brání uživatele a penalizuje agresivní pop-up okna

Official Google Webmaster Central BlogGoogle nově brání uživatele tím, že penalizuje agresivní pop-up okna. Penalizovaná jsou okna, která zabírají celý obsah stránky a uživatel musí provést nějakou akci (např. odkliknout), aby se dostal k obsahu stránky. Webům, které vizuálně obtěžují a brání uživateli se jednoduše dostat k obsahu, Google zhorší umístění se ve výsledcích vyhledávání.



Michaela Brodecká ze specializované konzultační společnosti pro e-commerce Acomware k této problematice připravila stručný přehled základních faktů:

Cíl: snadná cesta k obsahu

V rámci svého tažení za uživatelsky přívětivější online svět se Google nově zaměří na cokoliv, co uživateli překrývá obsah na stránce v mobilu. Konkrétně jde zejména o pop-up okna, a to nejen ta s reklamou, ale i taková, která sbírají e-maily nebo vysílají žádost o sledování na sociální sítích.

Co Google penalizuje?

Penalizovaná jsou okna, která zabírají celý obsah stránky a uživatel musí provést nějakou akci (např. odkliknout), aby se dostal k obsahu stránky. Dále se jedná o okna, která zabírají celou obrazovku a uživatel musí scrollovat, aby se dostal k unikátnímu obsahu. Poslední ve výčtu jsou taková okna, která jsou sice menší, ale ztěžují nebo znemožňují čtení obsahu na mobilech.

Pokud se vás některý ze scénářů týká, zbystřete. Webům, které vizuálně obtěžují a brání uživateli se jednoduše dostat k obsahu, Google zhorší umístění se ve výsledcích vyhledávání.

A co je v pořádku?

Google z aktualizovaných pravidel vyjmul pop-upy reagující na nějakou legislativu. Typicky jde o lištu se souhlasem o používání cookie, potvrzení věku, různé přihlašovací formuláře nebo platební brány. Tolerovány jsou také bannery a upoutávky, které zakrývají jen malou část obsahu stránky. Penalizace se netýká tabletů, protože Google nepovažuje tablet za mobilní zařízení.

Jak správně sbírat kontakty?

Pokud se vyhnete používání výše uvedených oken, neměla by se vás penalizace jakkoliv dotknout. Co ale udělat, pokud využíváte vyskakovací okna pro sběr e-mailů do vaší databáze? Jednou z možností, jak vyzvat návštěvníka stránek k akci, je přidat e-mailovou registraci do zápatí v dolní části stránky. Dalším řešením je neinvazivní banner v horní nebo dolní části, která neomezuje používání webu. A konečně, můžete vložit poutavý registrační formulář přímo do vašeho obsahu.

Více o popup penalty se dočtete v oficiální zprávě Googlu.


 
  

- PR -

MES jako nativní součást ERP?

S IFS Cloud žádný problém


Oblast výroby se mění. Rostoucí náklady, masivní rozvoj moderních technologií i povinnost ESG reportování a mnoho dalších faktorů v budoucnu výrazně zamíchá kartami konkurenceschopnosti. Jak si udržet prosperitu v příští dekádě?

  

- PR -

NIS2 v praxi: Co musí mít management firmy pod kontrolou?

Směrnice NIS2 a nový český zákon o kybernetické bezpečnosti, který nabývá účinnosti 1. listopadu 2025, zvedají laťku kyberbezpečnosti českých firem. Mimo jiné přináší i vyšší nároky na management, který je nově za soulad s legislativou přímo zodpovědný. Projděte si stručný checklist a ujistěte se, že máte všechna klíčová opatření týkající se řízení, procesů a technologií pod kontrolou.