facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 21. 5. 2009

Gmail překládá do 41 jazyků

Google představuje v rámci služby Gmail novou experimentální funkci „Překlad zprávy“ (Message Translation). Nová funkce integruje již známou technologii služby „Překladač Google“ (Google Translate™), a umožňuje tak automatické překlady emailů do 41 světových jazyků. Funkce se objeví v Gmail Laboratoři (Gmail Labs) a bude k dispozici uživatelům po celém světě, včetně firemních uživatelů Google Apps, kteří si Gmail Laboratoř aktivovali. Překlad zprávy umožňuje uživatelům Gmailu vést emailovou korespondenci v mnoha jazycích, přičemž každý z účastníků si bude moci vybrat ten jazyk, který mu vyhovuje nejvíce.



Google svou technologii automatického překladu používá rovněž v dalších překladatelských produktech a nástrojích. Uživatelé si mohou například nechat překládat texty, kompletní webové stránky a díky produktu Překladač Google dokonce v jiných jazycích i vyhledávat. Kromě vyhledávání a překladu mohou uživatelé též různými jazyky komunikovat v reálném čase – chatovat - prostřednictvím tzv. „Translation bots,“ který je k dispozici v Gmail chatu. Stačí si jen do chatu přidat překladač v odpovídajícím jazyce a poté ho přidat do konkrétní konverzace s cizincem. Překladač během konverzace automaticky posílá do chatu texty, přeložené do vybraného jazyka a nazpět.

 

Překlady zpráv v Gmailu si můžete aktivovat v Gmail Laboratoři v rámci záložky „Nastavení“. Pokud nemáte Gmail, můžete si účet zaregistrovat na mail.google.com.


 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.