facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 19. 6. 2017

GDPR je časovaná bomba

GDPRNařízení Evropské unie GDPR (General Data Protection Regulation), které vstoupí v platnost 25. května 2018, zvýší ochranu osobních údajů občanů EU. Jedním z důsledků, který se bude týkat většiny firem bez ohledu na obor podnikání, je povinný aktivní souhlas se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, tedy reklamních e-mailů a elektronických newsletterů. Ustanovení o povinném aktivním souhlasu se zpracováním dat dělá z nařízení GDPR bez nadsázky časovanou bombu. Veškerá osobní data a kontakty sesbírané jinak než s aktivním souhlasem uživatele, se nebudou smět dále používat.



Online marketing čeká s příchodem GDPR řada velkých změn, přičemž pro e-commerce a e-mailový marketing může být nejkritičtější souhlas se zpracováním osobních údajů. Nyní je řada souhlasů ze strany zákazníků a uživatelů získávána takovými způsoby, že s příchodem GDPR ztratí svoji platnost a společnosti budou muset tato data přestat používat a zcela odstranit. Týká se to všech souhlasů získaných podmíněně, kdy musel uživatel souhlas udělit například v rámci obchodních podmínek, nebo bez něj nemohl uskutečnit nákup.

Spadají sem i všechny souhlasy získané pasivním souhlasem, kdy typicky na webu uživatel měl při vytváření profilu předzaškrtnutou volbu, že souhlasí se zpracováním a zasíláním a musel tedy udělat aktivní krok a svůj souhlas stáhnout. Kromě toho také za žádných okolností nebude možné využívat zakoupené databáze zákazníků, včetně těch pořízených před účinností GDPR.

Řadě společností tak hrozí, že s účinností GDPR přijdou o značnou část své zákaznické báze, odhadují odborníci ze společnosti VIVmail.cz, která se specializuje na e-mail marketing. „Jediná situace, kdy souhlas zůstane do budoucna v platnosti, je tak případ, kdy uživatel aktivně zaškrtl políčko, že souhlasí se zpracováním svých osobních údajů, resp. se zasíláním obchodních sdělení,“ říká Filip Mejzlík z VIVmail.cz.

Doporučenou cestou, jak legalizovat souhlasy se zpracováním osobních údajů získané pasivním souhlasem, podmíněným souhlasem a podobně, je znovuobnovení souhlasu uživatelů, například pomocí e-mailingové kampaně, v souladu s požadavky GDPR. Čím dříve začnou firmy s reaktivací databází, tím větší bude úspěšnost, která bude postupně klesat, jak těchto reaktivačních kampaní bude přibývat, shodli se odborníci z VIVmail.cz.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?