facebook
Aktuality -> Komunikace a sítě - 19. 6. 2017 17:37

GDPR je časovaná bomba

GDPRNařízení Evropské unie GDPR (General Data Protection Regulation), které vstoupí v platnost 25. května 2018, zvýší ochranu osobních údajů občanů EU. Jedním z důsledků, který se bude týkat většiny firem bez ohledu na obor podnikání, je povinný aktivní souhlas se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, tedy reklamních e-mailů a elektronických newsletterů. Ustanovení o povinném aktivním souhlasu se zpracováním dat dělá z nařízení GDPR bez nadsázky časovanou bombu. Veškerá osobní data a kontakty sesbírané jinak než s aktivním souhlasem uživatele, se nebudou smět dále používat.


Alvao

Online marketing čeká s příchodem GDPR řada velkých změn, přičemž pro e-commerce a e-mailový marketing může být nejkritičtější souhlas se zpracováním osobních údajů. Nyní je řada souhlasů ze strany zákazníků a uživatelů získávána takovými způsoby, že s příchodem GDPR ztratí svoji platnost a společnosti budou muset tato data přestat používat a zcela odstranit. Týká se to všech souhlasů získaných podmíněně, kdy musel uživatel souhlas udělit například v rámci obchodních podmínek, nebo bez něj nemohl uskutečnit nákup.

Spadají sem i všechny souhlasy získané pasivním souhlasem, kdy typicky na webu uživatel měl při vytváření profilu předzaškrtnutou volbu, že souhlasí se zpracováním a zasíláním a musel tedy udělat aktivní krok a svůj souhlas stáhnout. Kromě toho také za žádných okolností nebude možné využívat zakoupené databáze zákazníků, včetně těch pořízených před účinností GDPR.

Řadě společností tak hrozí, že s účinností GDPR přijdou o značnou část své zákaznické báze, odhadují odborníci ze společnosti VIVmail.cz, která se specializuje na e-mail marketing. „Jediná situace, kdy souhlas zůstane do budoucna v platnosti, je tak případ, kdy uživatel aktivně zaškrtl políčko, že souhlasí se zpracováním svých osobních údajů, resp. se zasíláním obchodních sdělení,“ říká Filip Mejzlík z VIVmail.cz.

Doporučenou cestou, jak legalizovat souhlasy se zpracováním osobních údajů získané pasivním souhlasem, podmíněným souhlasem a podobně, je znovuobnovení souhlasu uživatelů, například pomocí e-mailingové kampaně, v souladu s požadavky GDPR. Čím dříve začnou firmy s reaktivací databází, tím větší bude úspěšnost, která bude postupně klesat, jak těchto reaktivačních kampaní bude přibývat, shodli se odborníci z VIVmail.cz.


 
SprinxCRM
  

- Inzerce -

Zabezpečení DNSSEC a přijetí GDPR

SEOlightJste si jisti zabezpečením svých www stránek a připojení k internetu? Je vaše doména zabezpečená také proti podvržení falešných webových stránek? Máte jistotu nezneužití vaší domény? Zjistěte víc o zabezpečení DNSSEC, které brání podvržení stránek.

  

- Inzerce -

Hledání jehly v kupce dat

Visibilita a řízení přístupu v síti: Detekce a řízení vnitřních hrozeb


Hackeři to mají čím dál jednodušší. Ve stále rostoucí IT infrastruktuře firem, do které se připojují další a další uživatelé a zařízení, internetoví zločinci snadno skryjí své aktivity. Kvůli menší přehlednosti sítě mají spoustu času na krádež dat, financí nebo poškození firmy dříve, než je bezpečnostní systémy odhalí. Řešením je zavedení bezpečnostní politiky uvnitř sítě. Navštivte seminář společnosti Dimension Data, který vám pomůže se v této problematice zorientovat.

BND
Časopis IT Systems / Odborná příloha Kalendář akcí
RSS kanál