facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 13. 5. 2010

Fujitsu vloni v černých číslech

fin_1019.jpgSpolečnost Fujitsu oznámila celosvětové finanční výsledky za rok 2009. Konsolidovaný čistý zisk ve výši 93 miliard jenů (= 1 miliarda USD) znamená oproti čisté ztrátě v předešlém roce významnou pozitivní změnu, na kterou reagovaly i akciové trhy. Česká pobočka do společného rozpočtu přispěla obratem ve výši 90 milionů eur. Na loňském obratu 90 milionů eur se prodej notebooků a osobních počítačů podílel jen zhruba 15 %, prodej serverů, datových úložišť, softwaru a IT služeb zbylými 85 %. Z realizovaných projektů stojí za zmínku nový centrální výpočetní systém pro ČSSZ nebo vybudování a zajištění provozu dynamického datového centra na bázi virtuální infrastruktury ve společnosti Zentiva Group.

Celosvětový roční obrat za loňský rok dosáhl v přepočtu 50,3 miliardy USD, což zhruba odpovídá obratu za rok 2008. Provozní zisk ale díky zvýšení efektivity obzvláště v divizi LSI zařízení a elektronických součástek vzrostl o více než 37 % na 1 miliardu USD. V loňském roce skupina Fujitsu zaznamenala také 60% nárůst prodeje v Evropě, na Blízkém východě a v Africe, především díky odkoupení podílů v joint-venture Fujitsu-Siemens Computers. I když v ostatních regionech došlo k mírnému poklesu prodeje, celkový odbyt mimo Japonska vzrostl o 8,6 %. Prodeje v Japonsku naopak zaznamenaly pokles o cca 10 %.

 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.