facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> WWW tipy - 10. 6. 2005

Firefox posiluje svou pozici

Bude někdy poražen Microsoft Explorer? Jak se zdá, může zatím Bill Gates klidně spát. Pokud se mu ale do rukou dostane statistika NAVRCHOLU.cz, mohl by se alespoň trochu zamyslet. Proč? Podle květnových statistik služby NAVRCHOLU.cz (www.navrcholu.cz) dokázal Firefox společně s příbuznými prohlížeči ukrojit téměř 17 % tržního podílu, přičemž samotný Firefox už přesáhl podíl 14 %. Naproti tomu podíl Internet Exploreru stabilně klesá a dokonce se v konkurenci Firefoxu poprvé dostal pod 80 % v českém prostředí. IE přitom ztrácí prakticky přesně to, co prohlížeče z dílny Mozilla.org získávají.

Uvedený trend je setrvalý a dlouhodobý, jak potvrzují i čísla z první poloviny loňského roku, kdy Internet Explorer zcela dominoval s podílem přesahujícím 90 % a kdy Firefox teprve připravoval začátek svého rychlého nástupu. Stálý růst zájmu o Firefox je pozoruhodný nejen s ohledem na celý trh, ale také v rámci skupiny prohlížečů Mozilla. Firefox totiž dokázal de facto zcela nahradit svého staršího „příbuzného“, prohlížeč Mozilla Suite, který v sobě zahrnuje balík několika nástrojů (kromě prohlížeče třeba i poštovního klienta). Zdá se, že uživatelé dali přednost samostatné, jednoúčelové aplikaci před komplexnějším systémem.

 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.