Aktuality -> IT Business - 27. 2. 2006

Finanční výsledky Českého Telecomu

Český Telecom oznamuje své auditované konsolidované finanční výsledky za fiskální rok 2005 zpracované podle Mezinárodních standardů účetního výkaznictví. Výsledky roku 2005 bez zahrnutí vlivu jednorázových nákladů a změn v účetní politice ukazují ve druhém pololetí roku 2005 zlepšující se trend výnosů, když ve čtvrtém čtvrtletí došlo k jejich růstu. Podobně konsolidovaný provozní výsledek před odpisy (EBITDA) vzrostl ve třetím a čtvrtém čtvrtletí meziročně o 3 % a 4 %.

Konsolidované výnosy dosáhly v roce 2005 výše 61 mld. Kč, meziročně o 0,8 % méně, zatímco ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly meziročně o 1,0 %. Celkové konsolidované náklady vzrostly meziročně o 0,2 % na 32,7 mld. Kč, zatímco ve třetím a čtvrtém čtvrtletí poklesly o 5,2 %, respektive o 0,3 %. Snížení hodnoty majetku dosáhlo v roce 2005 výše 1,3 mld. Kč. Celkové výnosy v segmentu pevných linek poklesly v roce 2005 meziročně o 4,5 % na 32,3 mld. Kč. Výnosy z podnikání poklesly o 3,1 % na 31,9 mld. Kč, zejména díky poklesu výnosů z tradičních hlasových služeb.

 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.