Aktuality -> Komunikace a sítě - 17. 10. 2019

Ericsson vidí v 5G sítích cestu k automatizaci skladů

EricssonV loňském roce bylo na celém světě v provozu 4000 robotických skladů. Podle prognóz budou do roku 2025 v 50 000 skladech na světě fungovat 4 miliony komerčních robotů, což je dvanáctinásobný nárůst v průběhu pouhých 6 let. Podle společnosti Ericsson ovšem klíčem úspěchu inteligentních skladů nejsou roboti nebo systémy řízení, ale konektivita v reálném čase.



Vytvořila proto privátní síť Ericsson Industry Connect, která je vyvinutá speciálně pro potřeby průmyslu a skladů. Zatím je založená na ověřené technologii LTE, což zajišťuje vysokou spolehlivost jejího pokrytí v celé výrobě a předvídatelnou latenci. Na počátku příštího roku ovšem bude celé řešení dostupné i v provedení s 5G rádiem.

„Sítě 5G přinesou velké zvýšení flexibility, inteligence, rychlosti a bezpečnosti procesů. Není však třeba čekat. Použití 4G LTE umožní zahájit digitální transformaci a snadný přechod na 5G, jakmile bude k dispozici. Navíc je LTE z pohledu svých „schopností“ více než dostatečné pro velkou část aplikací,“ říká Jiří Rynt ze společnosti Ericsson.

Díky cenově dostupnější mobilní robotice a bezdrátovému připojení (4G LTE a 5G) se stávají atraktivnějšími a efektivnějšími investice do autonomních vysokozdvižných vozíků, automatizovaných naváděcích vozidel (AGV), autonomních mobilních robotů (AMR), dronů a dalších mobilních zařízení.


 
  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.

  

- PR -

Veolia pomáhá obcím v boji se suchem

a díky systému GIST Aplikace dokáže také lépe čelit povodním


Společnost Veolia pracuje již řadu let na projektu řízení propojených vodovodních soustav v Česku. Její systém chytrých dispečinků umožňuje obcím redistribuci upravené vody do lokalit s akutním nedostatkem. Jde o příklad projektu, který pomáhá bojovat s klimatickou změnou na regionální úrovni. Součástí softwarového řešení chytrých dispečinků je také Povodňový informační systém vyvinutý ve spolupráci společností Středočeské vodárny a GIST Consulting. Povodňový informační systém funguje jako modul platformy GIST Aplikace.