- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (21)
- Cloud computing (IaaS) (7)
- Cloud computing (SaaS) (25)
- CRM (47)
- DMS/ECM - správa dokumentů (17)
- EAM (14)
- Ekonomické systémy (66)
- ERP (83)
- HRM (25)
- ITSM (5)
- MES (29)
- Řízení výroby (37)
- WMS (22)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (23)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM ... (36)
- Dodavatelé CRM (34)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (69)
- Informační bezpečnost (33)
- IT řešení pro logistiku (44)
- IT řešení pro stavebnictví (23)

















Elektrotechnická fakulta ČVUT uspořádala Letní školu Kybersoutěže
Odhalte aktivity útočníka, najděte zranitelnost systému, případně zjistěte, co způsobuje škodlivý kód. I takto mohou vypadat úlohy, které těsně před koncem školního roku řeší třída účastníků Letní školy Kybersoutěže. Osmnáct studentů, mezi nimiž převládají středoškoláci, se v pondělí 20. června sešlo na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze na úvodním čtyřdenním soustředění.


Analýza síťového provozu či malwaru anebo vyřešení zašifrovaného textu tvoří dominantní úlohy odborného programu, který pro ně připravili odborníci z pořádající FEL ČVUT ve spolupráci s dalšími státními a profesními organizacemi. Talentovaní studenti si při intenzivních aktivitách tříbí jak znalosti, tak zejména posilují schopnosti týmové spolupráce. Bezprostředně je využije vybraná desítka z nich, která bude od 13. do 16. září reprezentovat Českou republiku na letošním evropském finále European Cyber Security Challenge ve Vídni. Finalisté vzejdou z širšího týmu po následujícím setkání na brněnských univerzitách.
„Je to výkvět nejnadějnějších etických hackerů, kteří úspěšně prošli třemi koly soutěže v kybernetické bezpečnosti. Letos se jí zúčastnilo bezmála pět a půl tisíce studentů ze středních, vysokých, ale i základních škol,“ říká dr. Jaroslav Burčík, vedoucí Centra pro kybernetickou bezpečnost Fakulty elektrotechnické ČVUT a místopředseda Středoškolské soutěže ČR v kybernetické bezpečnosti.
Kybernetická bezpečnost se jako předmět na českých školách samostatně nevyučuje, vysoká úroveň účastníků je tedy výsledkem jejich aktivního zájmu o obor a osobních předpokladů. „Tady se školními vlastnostmi nevystačí, studenti proto po večerech studují sítě, databáze a protokoly a hledají slabiny počítačových systémů. Je to jejich koníček, při kterém se naučí samostatně studovat zahraniční zdroje a dobře uplatňovat své kompetence,“ vysvětluje hlavní organizátor pražského soustředění Jaroslav Burčík.
V dosavadních ročnících soutěže jsou úspěšnější studenti z gymnázií, což nejspíše souvisí s větším prostorem pro výuku matematiky. Souvislost s programováním je obtížnější rozšifrovat, protože každý z účastníků Letní školy kybersoutěže v něčem programuje. Jak říká dr. Burčík, skriptování a programování je základ kybernetické bezpečnosti. Studenti ovládají kódování dokonale, bez toho by v tomto oboru neobstáli.
Mimo odborný výcvik účastníků soustředění stojí jejich výchova k chování v souladu s etickým kódem. „Odbornost, ve které se vzdělávají, je mocným nástrojem a je důležité na ně působit, že se vyplatí fair hra a že etické chování vede k profesnímu úspěchu a dobrému finančnímu ohodnocení,“ shrnuje principy etického hackování Jaroslav Burčík. Těší ho, že mezi letošními účastníky je hned několik studentů, kteří se angažují v osvětových aktivitách a například vedou zájmové kroužky.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Formulář pro přidání akce
19.4. | Online webinář | Co je pokročilé plánování výroby a... |
26.4. | PANELOVÁNÍ BEZ HRANIC - INTERNÍ AUDIT 21. STOLETÍ |