facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT společnost - 7. 9. 2005

Elektronický podpis k dostání na vybraných poštách

Česká pošta ukončila tříletý monopol na trhu kvalifikovaných certifikátů pro elektronický podpis. Od 1. září 2005 je jako druhý akreditovaný subjekt v České republice vydává fyzickým osobám a organizacím, a to z pohledu budoucích uživatelů za příznivou cenu. Ve stejný den také začne jako první poskytovatel certifikačních služeb v ČR nabízet certifikáty pro ověření elektronické značky – ta není vázána na jednotlivce, ale na celou firmu nebo úřad. Dodavatelem klíčové technologie a technickým garantem projektu, který by měl vést k dalšímu rozvoji elektronické komunikace mezi úřady, firmami i jednotlivci, je společnost ICZ.

Česká pošta nabízí certifikát pro elektronický podpis za 190 korun. Díky tomu si jej bude moci dovolit mnohem více lidí, podnikatelů a firem, kterým se jeho pořízení z důvodu současné vysoké ceny zatím nevyplatilo. Česká pošta chystá další využití elektronického podpisu v rámci systému SIPO – eSIPO a platebního styku. Česká pošta je jako státní podnik první kvalifikovanou certifikační autoritou z oblasti veřejné správy. Podle Vítězslava Šidla z ICZ se dá právě v oblasti veřejné správy již v blízké budoucnosti očekávat velký rozvoj v užívání elektronických podpisů, což se projeví v nárůstu podílu dokumentace v elektronické podobě oproti té papírové.

 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.