Aktuality -> IT společnost - 13. 5. 2016

Do Adastry se vrací z Microsoftu Martin Rys

Do Adastry, mezinárodní konzultační společnosti českého původu, se po téměř dvou letech vrací z Microsoftu Martin Rys jako competency leader pro oblast Business Inteligence. Úkolem Martina Ryse jako odborníka na na problematiku Data Warehousingu a Business Intelligence bude aplikovat v praxi perspektivní trendy a technologie v bouřlivě se rozvíjejích oblastech jako jsou Big Data, Internet of Things, Cloud Business Intelligence, Advanced Analytics, Self-service Business Inteligence nebo Mobile Business Intelligence. Do Adastry Martin nastoupil jako konzultant v roce 2005. Předtím působil ve společnosti Eurotel Praha, kde po více než deseti letech ukončil svou úspěšnou kariéru na pozici IT manažera. V roce 2014 odešel do Microsoftu, kde působil jako DWH/BI architekt. Od ledna 2016 je tedy novým Business Intelligence Competency Leaderem v Adastře.



Rys má za sebou z pozice konzultanta řadu úspěšných projektů pro významné klienty z oblastí telekomunikací, bankovnictví a pojišťovnictví. V následujících letech se hodlá soustředit primárně na rozvoj kompetencí DWH/BI v rámci projektů využívajících technologická řešení Microsoft SQL Server, Hadoop, Power BI, Azure, Cortana Intelligence Suite nebo IoT Suite a rozšiřovat stávající portfolio nástrojů.


 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.