Aktuality -> IT společnost - 29. 6. 2005

Dny krajů, měst a obcí na letošním Invexu

Letošní ročník mezinárodního veletrhu Invex uvede pod názvem Dny krajů, měst a obcí jako jednu z významných novinek setkání vedoucích pracovníků veřejné správy s představiteli firem nabízejících produkty a služby v oblasti informačních technologií. Dny měst krajů a obcí proběhnou v rámci konferenční části letošního Invexu v průběhu prvních tří veletržních dnů a firmy zde budou moci svoji klasickou účast doplnit především odbornými příspěvky v přednáškové části. Ta se uskuteční ve spolupráci s jednotlivými kraji, Ministerstvem informatiky, Ministerstvem průmyslu a obchodu, Ministerstvem pro místní rozvoj a Hospodářskou komorou ČR pod názvem „Informační technologie a jejich praktické využití ve státní správě a samosprávě“.

Mezi hlavní tématické oblasti zde bude patřit Elektronická podpora při rozvoji regionů, Cestovní ruch v informační společnosti, Integrace informací ve státní správě, IT a zdravotnictví a Digitální TV a podpora rozvoje regionu. Projekt Dny krajů, měst a obcí proběhne za aktivní účasti zástupců Ministerstva informatiky a Ministerstva pro místní rozvoj, akci podpořila i Asociace krajů ČR, Asociace malých obcí, Czech Invest a Hospodářská komora ČR.

 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.