facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 18. 9. 2013

Dial Telecom prodloužil optickou síť o 270 km

Společnost Dial Telecom pokračuje v rozšiřování a modernizaci vlastní sítě na bázi optického přenosu dat. Jen za poslední rok prodloužil trasy optických kabelů o 270 km. Společnost investuje také do zvyšování kapacity infrastruktury díky zavádění technologie vlnového multiplexu (DWDM). Nejznatelnějšího rozšíření se v uplynulém roce dočkaly úseky optické sítě Dial Telecomu na Moravě. Jen mezi Olomoucí a Brnem a Olomoucí a Libhoští přibylo 180 km nových optických tras. Dalších nově natažených 90 km optických kabelů slouží zejména k připojení firemních zákazníků po celé České republice. V současné době Dial Telecom spravuje 4 800 km datových tras s více než 120 000 km jednotlivých optických vláken.



V nejvytíženějším úseku sítě Dial Telecomu mezi Českým Těšínem a německým Frankfurtem nad Mohanem lze díky nedávnému nasazení nových transpondérů přenášet data rychlostí až 100 Gbit za sekundu v každém DWDM kanále. Tato datová trasa zajišťuje spojení České republiky s důležitými západoevropskými telekomunikačními centry. Dial Telecom zde používá pro přenos dat moderní DWDM systém, který dokáže zvládat vyšší datové přenosové kapacity než klasické optické sítě.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.