facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 18. 4. 2016

Deutsche Telekom nabídne anonymní data o pohybu uživatelů mobilní sítě

Deutsche TelekomVe spolupráci českého T-Mobile s Technickou univerzitou Ostrava vznikl systém Central Europe Mobility Atlas (CEMA), který pracuje s anonymizovanými daty z mobilní sítě, sleduje a vyhodnocuje pohyb uživatelů a je využitelný například pro řízení dopravy a krizových situací. Řešení vzniklo a testovalo se v České republice, ale společnost Deutsche Telekom se jej rozhodla implementovat i v dalších evropských zemích, konkrétně v Polsku, Rakousku, Slovensku, Maďarsku, Chorvatsku a Slovinsku.



Technické řešení je postaveno na analýze dat z více datových zdrojů. Jedním z nich jsou anonymizovaná big data mobilního operátora - získaná z mobilní sítě, dále pak připojené GPS palubní jednotky aut (OBU), sdílející svoji polohu, a v neposlední řadě analýza předešlých krizových situací, například povodní. Díky tomu, že zpracování vstupních dat probíhá v reálném čase, reaguje systém ihned, a může tak obratem informovat například složky Integrovaného záchranného systému.

Deutsche Telekom


CEMA má ale mnohem širší přesah. Informace v online režimu a historie informací z tohoto systému může zásadním způsobem ovlivnit rozhodování v plánování hromadné dopravy, výstavby dopravní infrastruktury, napomoci k efektivnímu rozhodování v oblasti cestovního ruchu a dalších odvětvích, která závisí na mobilitě obyvatel. Reálné uplatnění závisí na poptávce jednotlivých států, kterým Deutsche Telekom nabídne služby založené na systému CEMA.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.