facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 18. 4. 2016

Deutsche Telekom nabídne anonymní data o pohybu uživatelů mobilní sítě

Deutsche TelekomVe spolupráci českého T-Mobile s Technickou univerzitou Ostrava vznikl systém Central Europe Mobility Atlas (CEMA), který pracuje s anonymizovanými daty z mobilní sítě, sleduje a vyhodnocuje pohyb uživatelů a je využitelný například pro řízení dopravy a krizových situací. Řešení vzniklo a testovalo se v České republice, ale společnost Deutsche Telekom se jej rozhodla implementovat i v dalších evropských zemích, konkrétně v Polsku, Rakousku, Slovensku, Maďarsku, Chorvatsku a Slovinsku.



Technické řešení je postaveno na analýze dat z více datových zdrojů. Jedním z nich jsou anonymizovaná big data mobilního operátora - získaná z mobilní sítě, dále pak připojené GPS palubní jednotky aut (OBU), sdílející svoji polohu, a v neposlední řadě analýza předešlých krizových situací, například povodní. Díky tomu, že zpracování vstupních dat probíhá v reálném čase, reaguje systém ihned, a může tak obratem informovat například složky Integrovaného záchranného systému.

Deutsche Telekom


CEMA má ale mnohem širší přesah. Informace v online režimu a historie informací z tohoto systému může zásadním způsobem ovlivnit rozhodování v plánování hromadné dopravy, výstavby dopravní infrastruktury, napomoci k efektivnímu rozhodování v oblasti cestovního ruchu a dalších odvětvích, která závisí na mobilitě obyvatel. Reálné uplatnění závisí na poptávce jednotlivých států, kterým Deutsche Telekom nabídne služby založené na systému CEMA.


 
  

- PR -

iQsub Technologies díky Odoo zefektivnilo výrobu a řízení firmy

Česká společnost iQsub Technologies se specializuje na vývoj a výrobu špičkového potápěčského vybavení, včetně dýchacích přístrojů a odolných pouzder pro kamery GoPro do extrémních podmínek. Se zákazníky po celém světě a nejvyššími požadavky na kvalitu a spolehlivost potřebovala moderní a efektivní řízení svých firemních procesů.

  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.