Aktuality -> IT Business - 26. 4. 2005

Čisté tržby Nokia za 1. čtvrtletí 2005

Nokia oznámila čisté tržby za 1. čtvrtletí 2005 ve výši 7,4 mld. EUR. Společnost zaznamenává dvouciferný nárůst tržeb ve výši 17 % a zvyšuje svůj odhad objemu trhu mobilních přístrojů v r. 2005 na 740 mil. kusů. Čistý finanční výnos společnosti Nokia v 1. čtvrtletí 2005 zahrnoval i kladnou položku ve výši 40 mil. EUR, která představuje výnos z prodeje části dluhopisů společnosti France Telecom. Negativní dopad restrukturalizace obchodní jednotky Multimedia v 1. čtvrtletí 2005 byl vyčíslen na 15 mil. EUR, což bylo podstatně méně než původně předpokládaných 60 až 80 mil. EUR. Čistý dopad těchto zvláštních položek na základní i rozředěné výnosy na akcii byl v 1. čtvrtletí zanedbatelný.

Podle odhadů společnosti Nokia předčil meziroční nárůst objemu trhu mobilních přístrojů v prvním čtvrtletí svými 20 % veškerá očekávání, přičemž Nokia zaznamenala téměř shodné tempo růstu jako trh. Navzdory určitému propadu na úroveň odvětví u přístrojů třetí generace to znamenalo úspěšné vkročení do tohoto roku a vyžádalo si revizi odhadu tržního objemu za celý rok 2005 směrem nahoru na 740 mil. přístrojů.

 
  

- PR -

AI mění pravidla hry

Zatímco v minulém vydání IT Systems jsme se dívali na IT především z perspektivy průmyslu, obsah čísla 10 je mnohem pestřejší. Zaměřili jsme se například na vývoj v oblasti e-commerce, která patřila vždy mezi velmi progresivní z hlediska adopce nových technologií. Není divu v tak silně konkurenčním prostředí, kde je potřeba na každý podnět či změnu velmi rychle reagovat. A právě nyní se ve světě online nakupování rodí opravdu zásadní proměna. Přichází s nástupem umělé inteligence a má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti.