facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 26. 4. 2005

Čisté tržby Nokia za 1. čtvrtletí 2005

Nokia oznámila čisté tržby za 1. čtvrtletí 2005 ve výši 7,4 mld. EUR. Společnost zaznamenává dvouciferný nárůst tržeb ve výši 17 % a zvyšuje svůj odhad objemu trhu mobilních přístrojů v r. 2005 na 740 mil. kusů. Čistý finanční výnos společnosti Nokia v 1. čtvrtletí 2005 zahrnoval i kladnou položku ve výši 40 mil. EUR, která představuje výnos z prodeje části dluhopisů společnosti France Telecom. Negativní dopad restrukturalizace obchodní jednotky Multimedia v 1. čtvrtletí 2005 byl vyčíslen na 15 mil. EUR, což bylo podstatně méně než původně předpokládaných 60 až 80 mil. EUR. Čistý dopad těchto zvláštních položek na základní i rozředěné výnosy na akcii byl v 1. čtvrtletí zanedbatelný.

Podle odhadů společnosti Nokia předčil meziroční nárůst objemu trhu mobilních přístrojů v prvním čtvrtletí svými 20 % veškerá očekávání, přičemž Nokia zaznamenala téměř shodné tempo růstu jako trh. Navzdory určitému propadu na úroveň odvětví u přístrojů třetí generace to znamenalo úspěšné vkročení do tohoto roku a vyžádalo si revizi odhadu tržního objemu za celý rok 2005 směrem nahoru na 740 mil. přístrojů.

 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.