Aktuality -> IT společnost - 22. 7. 2015

ČEZ pomůže úspěšnému energetickému start-upu do Silicon Valley

Společnost ČEZ se stala hlavním partnerem programu Czech ICT Incubator, který podporuje inovativní nápady s potenciálem uspět na celosvětové úrovni. Vítěze republikového kola vyšle do prestižního inkubátoru Runway v kalifornském San Francisku. Hlavním tématem letošního ročníku je propojení ICT s energetikou.



Zájemci se mohou přihlásit do 21. srpna a hlavní motivací je 150 tisíc korun a místo v Runway na dobu 3 až 4 měsíců. Podmínkou je funkční prototyp nebo aplikace včetně rostoucího počtu uživatelů a také účast alespoň jednoho českého spoluzakladatele nebo české entity. Po splnění formálních podmínek dostanou přihlášení měsíc na přípravu detailního podnikatelského plánu za mentoringu českých partnerů, kterými jsou kromě ČEZ třeba také agentura CzechInvest, softwarová společnost STRV nebo globální inovativní IT centrum MSD. Na základě těchto podkladů vybere komise zkušených podnikatelů ze Silicon Valley a českých investorů vítězný start-up, který pojede do amerického Silicon Valley.

 

Soutěž pro nadějné start-upisty se koná již podruhé, v minulém roce se kole se mezi sebou utkalo na 25 přihlášených start-upů. Více informací naleznete na http://www.czechict.cz/inkubator.


 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.