Aktuality -> Komunikace a sítě - 26. 9. 2017

CETIN spustil mapu, která ukazuje pokrytí internetem

CETIN spouští nové webové stránky www.zrychlujemecesko.cz obsahující mapu pokrytí pevným internetem, na které je možné si ověřit maximální dostupnou rychlost na zadané adrese. Kromě toho je na mapě možné zobrazit také výhledy plánované výstavby na jeden, čtyři a sedm měsíců dopředu. Každý zájemce o připojení si tak nyní může jednoduše ověřit, zda je u něho doma dostupný Stabilní rychlý internet.



CETIN vlastní a provozuje telekomunikační síť, a to jak fixní, tak i mobilní, která pokrývá celé území České republiky. V roce 2015 společnost oznámila, že v příštích sedmi letech investuje 22 miliard korun do rozvoje svých sítí, násobně zrychlí připojení k internetu prostřednictvím pevné sítě a umožní tak skutečně zásadní skok v kvalitě připojení. Pomocí výstavby předsunutých DSLAMů (uličních rozvaděčů - FTTC) a jejich připojování na optickou síť CETIN přivádí do domácností Stabilní rychlý internet. Násobně vyšší rychlosti připojení se netýkají pouze velkých měst, ale ve více než 60% jsou připojovány menší obce a městečka.

Celkový plán na rozvoj sítí CETIN zahrnuje výstavbu 8000 předsunutých DSLAMů, ze kterých je internet rozváděn dále do jednotlivých domů a bytů.

„Nový web www.zrychlujemecesko.cz a mapu pokrytí jsme spustili jako službu všem, kteří mají zájem o Stabilní rychlé připojení k internetu,“ říká tisková mluvčí společnosti Tereza Gáliková. „Zároveň se na této stránce zájemci dozvědí, jak si internet na naší infrastruktuře prostřednictvím některého z našich obchodních partnerů objednat.“

CETIN od počátku svého vzniku významně zvyšuje rychlosti dostupné v jeho sítí. Zatímco před dvěma roky byla nejvyšší dostupná rychlost 40 Mbit/s, od května 2017 je možnost objednat si na vybraných adresách přípojku s rychlostí až 250 Mbit/s. Od 1. 1. 2018 pak bude na optických přípojkách dostupná rychlost až 1 Gb/s.


 
  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.

  

- PR -

Phoenix a BENU lékárny sjednotily komunikaci s více než 430 pobočkami díky ALVAO

Společnost PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., provozující síť lékáren BENU, potřebovala zjednodušit a sjednotit komunikaci mezi centrálou a lékárnami. Implementací ALVAO Service Desk a Asset Management získala přehledné řešení pro správu požadavků i majetku, které přineslo rychlejší komunikaci, vyšší efektivitu a lepší podporu napříč celou organizací.