facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 20. 11. 2020 - Ing. Lukáš Grásgruber

CETIN postaví síť nové generace 5G na technologiích Ericssonu

EricssonZástupci společností CETIN a Ericsson uzavřeli smlouvu o spolupráci na výstavbě mobilní sítě nové generace 5G. Rozsáhlá plánovaná generační obměna stávajících technologií 2G, 3G a 4G rozšíří podle CETINu nabídku mobilních služeb a sníží energetickou zátěž instalovaných zařízení.



Uzavření smlouvy je završením výběrového řízení, které posuzovalo nabídky uchazečů podle předem stanoveného souboru komerčních, technických a bezpečnostních kritérií. Celková hodnota zakázky a částka, kterou CETIN bude do modernizace své mobilní přístupové sítě a do výstavby sítě 5G investovat, dosahuje řádu miliard korun. Vedle programu výstavby optických přípojek FTTH jde o největší technologickou investici za dobu existence firmy.

Ericsson zmodernizuje více než 4 000 základnových stanic v celé provozní oblasti mobilní sítě společnosti CETIN. Ta pokrývá dvě třetiny České republiky, včetně hustě osídlených oblastí Prahy, Brna a Ostravy a jejich okolí.

„Pro celé spektrum využívaných rádiových kmitočtů budeme disponovat nejmodernější 5G technologií, která přinese řádově rychlejší přenos dat s minimální latencí a velmi vysokou přenosovou kapacitou, což vytvoří vhodné podmínky pro vznik nových obchodních modelů napříč průmyslovými odvětvími,“ uvádí generální ředitel CETINu Martin Škop a doplňuje: „Projektová příprava a testování v laboratořích probíhají již v těchto dnech. Po jejich úspěšném dokončení zahájíme vlastní implementaci nové technologie.“

„Jsme velmi rádi, že na výstavbě nové generace mobilní sítě můžeme spolupracovat s největším poskytovatelem telekomunikačních infrastrukturních služeb v České republice. Věříme, že naše partnerství a implementace inovativní 5G technologie společnosti Ericsson podpoří digitální transformaci a další rozvoj české ekonomiky,“ dodal Arun Bansal, prezident společnosti Ericsson pro Evropu a Latinskou Ameriku.


 
Axis Talk 2021
  

- Inzerce -

Kontaktní centrum 21. století – veškerá komunikace jako na dlani

DaktelaOblast multikanálových kontaktních center prošla za poslední dvě desetiletí velmi dynamickým vývojem – od jednoduchých digitálních ústředen s několika základními funkcemi až po automatické speciální systémy s umělou inteligencí a řadou chatbotů, voicebotů případně mailbotů.

  

- Inzerce -

Kde snižují náklady firmy se správně nastavenými ERP systémy?

Tématem poslední doby se stávají úspory, které přináší společnostem správně zvolené a implementované ERP systémy. Nejde jen o často zmiňované zvýšení efektivity výroby nebo zlepšení poskytované služby. Podnikové systémy přináší i spoustu skrytých úspor v nákladech.

Helios
- inzerce -