facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 15. 2. 2006

Český Telecom musí zaplatit TISCALI

Český Telekomunikační Úřad (ČTÚ) rozhodl, že Český Telecom je povinen uhradit 23 miliónů korun alternativnímu telekomunikačnímu operátorovi TISCALI Telekomunikace Česká republika. Rozhodnutí se vztahuje na částku, kterou TISCALI nárokuje na Českém Telecomu za neuhrazené poplatky za terminaci vytáčeného připojení k internetu v období duben – červen 2005.

Vzhledem k porušení plnění podmínek smlouvy s TISCALI ze strany Českého Telecomu a vzhledem k jeho neměnnému postoji v celé záležitosti i v následujícím období od července 2005 do současnosti, očekává TISCALI stejně příznivý průběh rozhodování ze strany ČTÚ proti Českému Telecomu i za toto následující období. Ke dni vydání rozhodnutí ČTÚ činila celková nárokovaná částka TISCALI u Českého Telecomu za neuhrazené propojovací ceny za terminaci vytáčeného připojení k internetu 66 miliónů korun. Na základě rozhodnutí ČTÚ zamýšlí také TISCALI podat návrh na ÚOHS o udělení pokuty Českému Telecomu za zneužití svého dominantního postavení.

 
  

- PR -

Modernizace síťové infrastruktury ČPP Arény v Hradci Králové

Mountfield HK, a.s. je extra­li­go­vý hokejový klub sídlící v Hradci Králové. Lední hokej se na území města hraje od roku 1926, kdy byl založen Bruslařský klub Hradec Králové. Jeho novodobá historie se začala psát v roce 2013, kdy se pod Bílou věž vrátila nejvyšší domácí hokejová soutěž. Hokej je v Hradci Králové velmi populární a klub má širokou fanouškovskou základnu.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.