facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 17. 10. 2005 - Karel Heinige

Český Telecom eviduje zájem o rychlý internet

K 12. říjnu letošního roku užívá službu Internet Expres nebo podobnou na technologiích Českého Telecomu již 220 tisíc uživatelů. Jen za poslední měsíc přibylo 20 tisíc uživatelů a internet je dostupný v 1287 lokalitách, což by mělo znamenat 90% pokrytí pevných telefonních linek. Při tiskové konferenci ovšem zástupci Telecomu odmítli komentovat dotazy na podíl zákazníků s nejnižší rychlostí 128 KB/s, včetně těch, kteří v současnosti využívají časově omezenou zvýhodněnou nabídku s rychlostí 512 KB/s za paušál pro rychlost 128 KB/s.

Na druhé straně jistě zajímavá byla informace Simona Burckhardta, výkonného ředitele pro marketing, že Poláci v současnosti využívají u vysokorychlostního připojení daňových prázdnin. To si ovšem náš stát a ti, co jej řídí, nemohou dovolit a raději co nejrychleji zavedli zvýšenou sazbu DPH – údajně kvůli Evropské unii. Vždyť kde by jinak brali peníze na své (z)řízení státu.

 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.