Aktuality -> IT Business - 5. 6. 2025 - redakce

Českého experta na voiceboty koupil americký CallMiner

Vocalls AIČeskou společnost Vocalls, která se věnuje voicebotům a obecně hlasovým technologiím s využitím umělé inteligence, koupila americká společnost CallMiner, přední světový poskytovatel řešení pro analytiku konverzací v kontaktních centrech. Od akvizice si CallMiner slibuje propojení analytických schopností svého řešení s pokročilými hlasovými technologiemi Vocalls.



Data ukazují, že zákazníci nejraději řeší své problémy prostřednictvím hlasu. Firmy se proto tyto interakce snaží co nejvíce automatizovat. Podle společnosti Gartner se zákaznické linky, které využívají více komunikačních kanálů, stávají dlouhodobě neudržitelnými. Roztříštěnost pak vede k horší zákaznické zkušenosti a loajalitě. Gartner také dodává, že firmy z tohoto důvodu tento přístup opouštějí a obracejí se na hlasové operátory řízené nejmodernějšími nástroji umělé inteligence, které jsou efektivnější a levnější. Akvizice české technologické společnosti Vocalls americkým CallMiner je vyjádřením snahy o zdokonalení těchto pokročilých technologií skrze důkladnou analytiku.
 
„Způsob, jakým zákazníci komunikují s organizacemi, se dramaticky posouvá směrem k automatizaci. Jedno však zůstává – hlas je stále naším nejpřirozenějším a nejčastěji používaným komunikačním kanálem,“ říká Jeff Gallino, zakladatel a CEO CallMiner. „S Vocalls pokračujeme v našem poslání změnit nejen způsob, jakým podniky interpretují konverzace se zákazníky a co si z nich berou, ale také jak tyto interakce zpracovávají a automaticky řeší prostřednictvím efektivních a účinných schopností konverzační AI. Schopnost komunikovat se zákazníky jejich preferovaným způsobem – ať už jde o hlas, nebo psané slovo – je extrémně důležitá pro jejich pozitivní zákaznickou zkušenost. Jsme nadšeni, že můžeme tým Vocalls přivítat, a těšíme se na společné posouvání hranic toho, jakým způsobem lze konverzace analyzovat, automatizovat a dosahovat tak výjimečné zákaznické zkušenosti,“ dodává Gallino.
 
„Vocalls jsme založili proto, abychom inovovali a automatizovali zákaznické linky, zjednodušili operátorům jejich práci a pomáhali firmám zlepšovat zákaznickou zkušenost. Společně s CallMiner chceme svoje úsilí posunout na další úroveň a propojit moderní technologie automatizace s pokročilou analytikou. Jsme nadšení, že se můžeme ke CallMiner připojit a společně svoji vizi budoucnosti zákaznického servisu naplňovat,“ uvádí Artem Markevich, CEO Vocalls, který společně s Martinem Čermákem Vocalls založil.
 
Markevich a Cermak
Artem Markevich (vlevo) a Martin Čermák
 
Pro české Vocalls, kteří v roce 2017 jako první přinesli automatizované hlasové operátory na tuzemský trh, představuje akvizice CallMiner významný milník. Díky novému spojení získá česká společnost přístup k pokročilým analytickým technologickým a globálním trhům. CallMiner přitom získá nativní virtuální agenty s umělou inteligencí pro hlasovou a textovou komunikaci.

 
  

- PR -

Řešení dopravy v IS KARAT

Od verze 24 je v informačním systému KARAT k dispozici nové řešení pro řízení a plánování dopravy. Toto řešení vzniklo na základě požadavků zákazníků pro sofistikovanější přístup k plánování a řízení dopravy v IS KARAT bez zbytečných investic a propojení na systémy třetích stran.

  

- PR -

IQHUBS: když data rozhodují o budoucnosti výroby

Moderní továrny jsou technologicky vyspělé – stroje, linky, roboti – ale když se vedení ptá: „Proč klesla produktivita?“, odpověď chybí. Reporty přicházejí pozdě, čísla se rozcházejí. Rozhodování bez spolehlivých dat pak vede k nižší efektivitě a vyšším nákladům. A právě to je paradox: technologie jsou všude, ale chytrá data chybí. Proto jsme vyvinuli systém, který tento začarovaný kruh rozbíjí. Nad výrobou leží informační mlha a tu zvedáme.