facebook LinkedIN LinkedIN - follow

České Radiokomunikace otevírají nové datové centrum Strahov

České RadiokomunikaceČeské Radiokomunikace (CRA) otevírají Datové centrum Strahov, které bude sloužit primárně zákazníkům největšího datového centra CRA DC Tower jako geograficky blízká záložní lokalita. Nové datové centrum tak zákazníkům CRA zajistí větší provozní bezpečnost. Investice do datového centra dosáhly nižších desítek milionů korun. DC Strahov bude k dispozici od února letošního roku.



„Bezpečnost je klíčovým faktorem v provozu datových center. Našim zákazníkům chceme nabídnout možnost blízké záložní lokality, tak, aby jejich technologie a systémy byly zajištěné a vše měli přitom nadosah. Z průzkumů víme, že ačkoliv se může zdát, že regionální vymezení nejsou v době nadnárodních poskytovatelů ICT služeb důležitá, většina zákazníků upřednostňuje lokality v dosažitelné vzdálenosti“ dodává obchodní ředitel CRA Miloš Mastník.

Tak jako v případě datového centra DC TOWER je i u menších objektů CRA kladen velký důraz na provozní a fyzickou bezpečnost. Kupříkladu elektrická energie je do datového centra přiváděna dvěma nezávislými trasami, záložní napájení obstarává dieselagregát se startem do 30 sekund, který je pod plnou zátěží testován každý měsíc.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.