- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Česká pošta představila modelový prototyp interaktivního kiosku
Obchodní ředitel České pošty Martin Vránek představil na konferenci e-government 20:10 v Mikulově principy připravovaných samoobslužných míst, které se začnou již od příštího roku objevovat na poštách.


Česká pošta se ve svém provozu vydává cestou automatizace. Nelze donekonečna spoléhat na nové zaměstnance, kteří ale reálně na trhu práce nejsou. Záměrem České pošty je nahradit neobsazená pracovní místa automatizovanými prvky, díky kterým zákazníci sami a rychle vyřídí vybrané poštovní služby.
„Automatizované prvky ve službách se stávající běžnou součástí dennodenního života. V hypermarketu se již nikdo nepozastavuje nad tím, že svůj nákup uhradí bez fyzické přítomnosti pokladní,“ říká obchodní ředitel České pošty Martin Vránek a dodává: „Interaktivní kiosek, který jsme dnes představili, názorně ukazuje technologie a postupy, které budou na pobočkách České pošty v nejbližších letech standardem. Jejich podoba dozná ještě úprav, ale již dnes máme modelový prototyp. Jako státní podnik budeme vybavení samoobslužných zón vybírat veřejnou zakázkou. Finální vzhled samoobslužných zón bude jiný, technologické principy ale zůstanou zachovány.“
V první fázi implementace umožní samoobslužné zóny podat listovní zásilku či balík, požádat o vydání Zákaznické karty České pošty nebo podat žádost o zřízení služby SIPO bez toho, aby klienta obsluhoval přepážkový pracovník.
V praxi bude na pobočce České pošty umístěn kiosek, který bude vybavený dotykovou obrazovkou, kamerou, skenerem a tiskárnou. Interaktivní softwarové rozhraní umožní klientům, aby se obsloužili sami, zároveň ale nabídne i možnost spojení se vzdáleným pošťákem, který zákazníkům v rámci videohovoru poradí s vyřízením poštovní služby.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |