facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT společnost - 6. 6. 2014

Česká pobočka Konica Minolta patřila i přes pokles zisku k nejvýkonnějším v Evropě

Podle zprávy koncernu Konica Minolta patřila loni česká pobočka firmy k těm vůbec nejúspěšnějším v Evropě. Tuzemské zastoupení Konicy hospodařilo s tržbami ve výši 1,59 miliardy korun a ziskem 58,4 milionu korun, což z ní učinilo pátou nejúspěšnější evropskou pobočku z 32 zemí, kde společnost podniká.



Po rekordním roce 2012 se vloni hospodářské výsledky společnosti vrátily na úroveň předchozích let. Díky téměř 22 tisícům uzavřených smluv si Konica Minolta udržela pozici lídra trhu v oblasti kancelářských řešení i produkčního tisku. „Loňský rok byl spojený s konsolidací našich aktivit na tuzemském trhu. Vyrovnávali jsme se s útlumem poptávky jak v oblasti komerčních firem, tak veřejné správy. V důsledku negativního vývoje jsme snížili počet zaměstnanců o 10 % a provozní náklady o 50 milionů korun. Díky tomu se nám podařilo dosáhnout velice dobrých výsledků nejen v porovnání s minulými roky, ale i s ostatními evropskými zeměmi,“ řekl Tomáš Bednář, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech.

 

Přesto, že prodeje nedosáhly úrovně roku 2012, obhájila Konica Minolta první pozici na trhu v prodeji barevných i černobílých laserových multifunkčních zařízení formátu A3. Již šestým rokem po sobě je také lídrem žebříčku dodavatelů černobílých (výkon nad 90 stran A4/min.) i barevných (výkon nad 50 stránek A4/min.) produkčních digitálních tiskových strojů.

 

„Zákazníci se více zajímají o sofistikovaná softwarová řešení. V oblasti prodeje aplikací jsme zaznamenali 36% růst. Proto chceme jít i nadále cestou DMS a návazných služeb,“ uvedl Pavel Štěpán, obchodní ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Největší potenciál vidíme v oblasti zajištění správy oběhu dokumentů ve firmách a ve využívání moderních technologií, jako jsou cloudové služby a mobilní zařízení.“ I z tohoto důvodu patří mezi klíčové události loňského roku uzavření smlouvy s mezinárodní společností K2 (www.k2.com) o výhradní distribuci jejich softwaru v České republice.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.