Aktuality -> IT Business - 6. 3. 2006

Česká IT společnost dodává NATO

Koncem února 2006 česká společnost Skill úspěšně dokončila realizaci dodávky zařízení výpočetní techniky určené pro Síly rychlé reakce NATO. Kontrakt zahrnoval zejména produkty společností Hewlett-Packard, Panasonic a Check Point Software Technologies. Finanční objem celého kontraktu dosáhl výše přes 50 milionů Kč. Jde o vůbec první případ svého druhu, kdy zakázku pro Severoatlantickou alianci realizovala společnost z České republiky.

V tomto rozsahu jde také o historicky první dodávku z tzv. nových členských států NATO. Tuto zakázku získala společnost Skill v konkurenci desítek společností ve výběrovém řízení organizovaném agenturou NC3A. Podmínkou účasti na výběrových řízení tohoto typu je podpis rámcové smlouvy mezi dodavatelem a NC3A. Společnost Skill tuto smlouvu uzavřela již v roce 2004. Velký podíl na úspěšné realizaci dodávky měla další česká společnost Servodata, která v rámci této zakázky komplexně zajišťovala dodávku serverů a storage zařízení Hewlett-Packard.

 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.