- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (76)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (34)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (68)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Češi si rizik na sociálních sítích moc nevšímají
Podle průzkumu společnosti Kaspersky Lab se Češi kybernetických zločinců na sociálních sítích příliš neobávají. Devět z deseti dotazovaných v Česku si myslí, že hackery nezajímají, nebo dokonce o této problematice ani neuvažují. 15 % českých respondentů probírá na sociálních sítích soukromé záležitosti s cizími lidmi, stejné množství na nich sdílí informace, které by v reálném životě nikdy neodhalili.


43 % účastníků dotazování v Česku přiznalo, že zadávají data svých online účtů i ve chvíli, kdy jsou připojeni přes veřejnou síť Wi-Fi. Pouhých 8 % Čechů v průzkumu Kaspersky Lab uvedlo přihlašovací údaje ze sociálních sítí jako jeden ze tří druhů informací, o jejichž ztrátu se nejvíce obávají. Útočníkům přitom takové informace mohou být užitečné v podvodných kampaních, k prolomení hesla nebo například k identifikaci polohy uživatele. Přístup k účtu jim pak umožní odesílat škodlivé odkazy a soubory lidem v kontaktech, přátelích, či třeba získat osobní data zpeněžitelná na černém trhu.
Takové útoky přitom rozhodně nejsou výjimečné. Produkty, které Kaspersky Lab dodává zákazníkům, zablokovaly podle jejích údajů více než 600 milionů pokusů o návštěvu phishingových stránek, z nichž 35 % z nich imitovalo sociální sítě. Necelá třetina Čechů v průzkumu přiznala, že obdrželi e-mail zaslaný údajně sociální sítí s pokusem o získání jejich přihlašovacích údajů.
Studii realizovala společnosti Kaspersky Lab ve spolupráci s B2B International mezi uživateli sociálních sítí ve 27 zemích světa.
Formulář pro přidání akce