facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT společnost - 7. 2. 2005

Budoucnost středoevropského trhu

CRS250.jpg11. ročníku Czech Retail Summitu, pořádaného ve dnech 1. a 2. 2. 2005 Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR, VŠE Praha a poradenskou firmou INCOMA Consult v pražské SAZKA Areně se zúčastnil rekordní počet (téměř 1 000) delegátů z 25 zemí. Akce si zachovala své zacílení na český trh, razantně se však zvýšil i počet účastníků z dalších zemí „nové“ Evropy, zejména pak z Polska, Maďarska a Slovenska a zástupců firemních centrál, řídících aktivity ve střední a východní Evropě. Diskuse na konferenci měla 2 hlavní těžiště, a to hledání rovnováhy mezi liberalizací a regulací obchodního trhu, a vývoj obchodu po vstupu nových členských zemí do EU.

Při příležitosti konference Czech Retail Summit 2005 se konal slavnostní večer, který vyvrcholil již 10. ročníkem ocenění Zlatý dukát, které uděluje časopis Moderní obchod ve spolupráci s odbornou porotou. Ocenění bylo uděleno v kategorii Obchod společnosti Makro Cash & Carry ČR za Českou republiku a společnosti Billa s.r.o. za Slovenskou republiku. V kategorii dodavatel získala ocenění za Českou republiku společnost Pěkný-Unimex s.r.o. a I.D.C. za Slovensko. V kategorii Osobnost/instituce získaly ocenění společnosti GfK Praha a GfK Slovakia.

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.