Aktuality -> Komunikace a sítě - 1. 12. 2005

Bude mobilní obsah hýbat obchodem?

Living-Tomorrow295.jpgSpolečnost LogicaCMG uspořádala akci Assuring Innovation, která se věnovala kvalitnímu mobilnímu obsahu, uchopení příležitostí v konvergovaném světě a rozšíření uživatelských zkušeností. Setkání pracovníků LogicaCMG, partnerů a novinářů se konalo v amsterodamském Home of the Future.
Volba místa konání jistě nebyla náhodná, tento dům totiž vznikl před třemi roky za přispění partnerů, mezi kterými byly kromě LogicaCMG také společnosti HP, 3M, Philips a další. Stavení, známé také pod názvem Living Tomorrow, představuje názory svých tvůrců na to, jak bude vypadat dům a kancelář budoucnosti.


Přednášky jednotlivých účastníků byly také z velké části vizemi, kam se bude ubírat trh, technologie a jaký bude zákazník. Telekomunikační operátoři dnes již poměrně běžně nabízejí tzv. triple-play (nabídka připojení k internetu, hlasových VoIP služeb a mediálního obsahu, kterým je zatím hlavně vysílání TV). Boom také zažívá například videotelefonie. Podle LogicaCMG by mohl vzrůst v tomto segmentu jen obchod s reklamou v průběhu deseti let z 10 na 15 miliard EUR. Důležitý při tom bude správný výběr služeb, personalizace uživatelského rozhraní a bezpečnost. Neméně důležitým faktorem bude správně zvolená cenová politika.
U mobilních telefonů narůstá stahování placeného mobilního obsahu. V současné době to jsou zvonění, hudba či hry, a i zde je předpověď trojnásobného nárůstu obratu během příštích dvanácti měsíců. I další možnosti, jak vytáhnout peníze z kapes uživatelů mobilů, jsou již naplánovány. Patří mezi ně nabídka videoklipů, filmových ukázek i kompletních filmů a televizních přenosů. Řekl bych, že největší zatěžkávací zkouška bude čekat mobilní operátory na blížícím se mistrovství světa ve fotbale. Pro bezpečné placení stahovaného obsahu představila LogicaCMG své řešení Intelligent Charger. Jde o mobilní platební systém založený na mobilní architektuře s podporou pre- a post-paidových systémů.
Všechny nové a vylepšené mobilní datové služby však lze provozovat pouze tehdy, když operátoři zkvalitní a zjednoduší svou péči o zákazníka. V současnosti je totiž řešení problémů zákazníků minimálně z jedné třetiny odkládáno a nemá okamžitou odezvu. Pro vylepšení této problematiky nabízí LogicaCMG tzv. Smart Customer Care. „Chytrá péče o zákazníka“ nabízí operátorům nástroje pro vyřešení jednotlivých problémů zákazníka během prvního telefonického požadavku (First Call Resolution).

 
  

- PR -

Veolia pomáhá obcím v boji se suchem

a díky systému GIST Aplikace dokáže také lépe čelit povodním


Společnost Veolia pracuje již řadu let na projektu řízení propojených vodovodních soustav v Česku. Její systém chytrých dispečinků umožňuje obcím redistribuci upravené vody do lokalit s akutním nedostatkem. Jde o příklad projektu, který pomáhá bojovat s klimatickou změnou na regionální úrovni. Součástí softwarového řešení chytrých dispečinků je také Povodňový informační systém vyvinutý ve spolupráci společností Středočeské vodárny a GIST Consulting. Povodňový informační systém funguje jako modul platformy GIST Aplikace.

  

- PR -

Doba si žádá víc než jen efektivitu, žádá předvídavost

Přelom starého a nového roku je obdobím, kdy se v IT Systems ještě více zahledíme do budoucnosti a ve spolupráci s předními experty na podnikové IT mapujeme aktuální trendy a předpokládaný vývoj v dalších letech. Proto je významnou součástí aktuálního vydání příloha Trendy ICT. Články zaměřené na očekávaný vývoj v roce 2026 ovšem najdete napříč celým vydáním.