Aktuality -> Komunikace a sítě - 1. 12. 2005

Bude mobilní obsah hýbat obchodem?

Living-Tomorrow295.jpgSpolečnost LogicaCMG uspořádala akci Assuring Innovation, která se věnovala kvalitnímu mobilnímu obsahu, uchopení příležitostí v konvergovaném světě a rozšíření uživatelských zkušeností. Setkání pracovníků LogicaCMG, partnerů a novinářů se konalo v amsterodamském Home of the Future.
Volba místa konání jistě nebyla náhodná, tento dům totiž vznikl před třemi roky za přispění partnerů, mezi kterými byly kromě LogicaCMG také společnosti HP, 3M, Philips a další. Stavení, známé také pod názvem Living Tomorrow, představuje názory svých tvůrců na to, jak bude vypadat dům a kancelář budoucnosti.


Přednášky jednotlivých účastníků byly také z velké části vizemi, kam se bude ubírat trh, technologie a jaký bude zákazník. Telekomunikační operátoři dnes již poměrně běžně nabízejí tzv. triple-play (nabídka připojení k internetu, hlasových VoIP služeb a mediálního obsahu, kterým je zatím hlavně vysílání TV). Boom také zažívá například videotelefonie. Podle LogicaCMG by mohl vzrůst v tomto segmentu jen obchod s reklamou v průběhu deseti let z 10 na 15 miliard EUR. Důležitý při tom bude správný výběr služeb, personalizace uživatelského rozhraní a bezpečnost. Neméně důležitým faktorem bude správně zvolená cenová politika.
U mobilních telefonů narůstá stahování placeného mobilního obsahu. V současné době to jsou zvonění, hudba či hry, a i zde je předpověď trojnásobného nárůstu obratu během příštích dvanácti měsíců. I další možnosti, jak vytáhnout peníze z kapes uživatelů mobilů, jsou již naplánovány. Patří mezi ně nabídka videoklipů, filmových ukázek i kompletních filmů a televizních přenosů. Řekl bych, že největší zatěžkávací zkouška bude čekat mobilní operátory na blížícím se mistrovství světa ve fotbale. Pro bezpečné placení stahovaného obsahu představila LogicaCMG své řešení Intelligent Charger. Jde o mobilní platební systém založený na mobilní architektuře s podporou pre- a post-paidových systémů.
Všechny nové a vylepšené mobilní datové služby však lze provozovat pouze tehdy, když operátoři zkvalitní a zjednoduší svou péči o zákazníka. V současnosti je totiž řešení problémů zákazníků minimálně z jedné třetiny odkládáno a nemá okamžitou odezvu. Pro vylepšení této problematiky nabízí LogicaCMG tzv. Smart Customer Care. „Chytrá péče o zákazníka“ nabízí operátorům nástroje pro vyřešení jednotlivých problémů zákazníka během prvního telefonického požadavku (First Call Resolution).

 
  

- PR -

IFS Cloud a Industrial AI:

Když ERP začíná skutečně přemýšlet


Stojíte před rozhodnutím, jak posunout svůj ERP systém dál? Moderní podniky dnes řeší nejen efektivnější plánování a úspory, ale i to, jak do svých procesů začlenit umělou inteligenci bez zbytečně nákladného vývoje. Právě této otázce je věnovaný následující článek.

  

- PR -

IQHUBS: když data rozhodují o budoucnosti výroby

Moderní továrny jsou technologicky vyspělé – stroje, linky, roboti – ale když se vedení ptá: „Proč klesla produktivita?“, odpověď chybí. Reporty přicházejí pozdě, čísla se rozcházejí. Rozhodování bez spolehlivých dat pak vede k nižší efektivitě a vyšším nákladům. A právě to je paradox: technologie jsou všude, ale chytrá data chybí. Proto jsme vyvinuli systém, který tento začarovaný kruh rozbíjí. Nad výrobou leží informační mlha a tu zvedáme.