facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 26. 8. 2011

BSA varuje před nabídkou „Office 2011“

Proti nekalému jednání prodejce vystoupil Microsoft

Protipirátská organizace BSA (Business Software Alliance) varuje před klamavými „fakturami“ rozesílanými společností Office servisní a distribuční. Tato firma nabízí za vysokou úplatu software, který je normálně dostupný zdarma, a dále neurčité asistenční služby. Nabídka se snaží vyvolat dojem, že jde o relativně nízké licenční poplatky za kancelářský balík Microsoft Office, a to zejména použitím logotypu písma, který je s tímto produktem spojován. Navíc se snaží zaštiťovat logem protipirátské organizace SIIA a tím dát sdělení punc serióznosti. Zasílaná listina přitom není fakturou, nýbrž obchodní nabídkou! Zaplacením částky 2940 Kč kupující vstupuje s nekalým prodejcem do smluvního vztahu a souhlasí s nevýhodnými podmínkami prodejce. Z těch vyplývá, že firma se zavazuje k dalším splátkám v celkové výši 8820 korun a prodloužení smlouvy na 12 měsíců s automatickým prodloužením na další rok. Chvíle nepozornosti tak může kupujícího stát téměř 24 tisíc korun.



Formulář je záměrně rozesílán v době dovolených, kdy si firmy musí vystačit s omezeným počtem pracovníků, a je proto vyšší pravděpodobnost, že dojde omylem k zaplacení a akceptaci nevýhodných obchodních podmínek.

 

Proti nekalému jednání prodejce vystoupila i společnost Microsoft, která se cítí jednáním firmy značně poškozená. Společnosti Microsoft se totiž od konce minulého týdne ozvala řada firem, které si chtěly pravost podezřelé nabídky ověřit. Klamavá nabídka se totiž snaží vzbudit zdání, že nabídka se týká populárního kancelářského balíku Microsoft Office.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.