Aktuality -> IT Business - 26. 8. 2011

BSA varuje před nabídkou „Office 2011“

Proti nekalému jednání prodejce vystoupil Microsoft

Protipirátská organizace BSA (Business Software Alliance) varuje před klamavými „fakturami“ rozesílanými společností Office servisní a distribuční. Tato firma nabízí za vysokou úplatu software, který je normálně dostupný zdarma, a dále neurčité asistenční služby. Nabídka se snaží vyvolat dojem, že jde o relativně nízké licenční poplatky za kancelářský balík Microsoft Office, a to zejména použitím logotypu písma, který je s tímto produktem spojován. Navíc se snaží zaštiťovat logem protipirátské organizace SIIA a tím dát sdělení punc serióznosti. Zasílaná listina přitom není fakturou, nýbrž obchodní nabídkou! Zaplacením částky 2940 Kč kupující vstupuje s nekalým prodejcem do smluvního vztahu a souhlasí s nevýhodnými podmínkami prodejce. Z těch vyplývá, že firma se zavazuje k dalším splátkám v celkové výši 8820 korun a prodloužení smlouvy na 12 měsíců s automatickým prodloužením na další rok. Chvíle nepozornosti tak může kupujícího stát téměř 24 tisíc korun.



Formulář je záměrně rozesílán v době dovolených, kdy si firmy musí vystačit s omezeným počtem pracovníků, a je proto vyšší pravděpodobnost, že dojde omylem k zaplacení a akceptaci nevýhodných obchodních podmínek.

 

Proti nekalému jednání prodejce vystoupila i společnost Microsoft, která se cítí jednáním firmy značně poškozená. Společnosti Microsoft se totiž od konce minulého týdne ozvala řada firem, které si chtěly pravost podezřelé nabídky ověřit. Klamavá nabídka se totiž snaží vzbudit zdání, že nabídka se týká populárního kancelářského balíku Microsoft Office.


 
  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.

  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.