Aktuality -> Hardware - 24. 11. 2020 - Zdeněk Gric

Bezobslužná elektronická recepce od Securitas

SECURITAS ČR představila samoobslužnou elektronickou recepci, jejímž úkolem je nahradit personál tam, kde jeho přítomnost není dlouhodobě efektivní. Tzv. eRecepce zvládne zajistit například hladký chod odbavení a předregistrace návštěv, vydávání karet RFID nebo jednoduchého proškolení.



„Naše eRecepce může pomoci tam, kde se firmy potýkají s nedostatkem zaměstnanců, vysokými náklady na provoz recepce nebo chtějí z důvodu protiepidemických opatření snížit riziko nákazy. Řešení spojuje návštěvní i informační systém, a zvládne tak široké spektrum úkolů,“ říká Jan Huml, technický ředitel SECURITAS ČR. Jednoduché minimalistické provedení eRecepce lze designem přizpůsobit charakteru budovy či konkrétní společnosti.

Součástí kiosku jsou čtečka dokladů i podpisový tablet

K úlohám, které lze eRecepci svěřit, patří mimo jiné i čtení dokladů, evidence podpisů, tisk potvrzení či vydávání karet RFID a QR kódů. V rámci informačního systému pak zařízení zvládne seznámit návštěvníky s pravidly bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP) a požární ochranou (PO), a to včetně jednoduchého proškolení a bezpečnostního dotazníku. V případě potřeby lze integrovat také zobrazení plánu budovy a polohu jednotlivých kanceláří nebo zasedacích místností. Zaměstnanci pak ocení informace o aktuálních benefitech nebo stavu zaměstnaneckého konta.

Kiosek eRecepce lze uzpůsobit nejenom designem, ale i funkcemi dle požadavků zákazníka. Jeho hlavní výhodou je rychlé, samoobslužné, bezpečné a bezkontaktní odbavení osob, což s sebou nese finanční úsporu a spolehlivý nepřetržitý provoz ve dne v noci. „V případě, že má návštěvník požadavek nad rámec automatických funkcí eRecepce, může z kiosku zavolat sdílenému dispečerovi. Operátor se v takovém případě v živém náhledu zobrazí na monitoru a zajistí vše potřebné,“ doplňuje Jan Huml.

Konkrétní cena kiosku závisí na rozsahu konfigurace systémů. SECURITAS ČR nabízí též možnost financování kiosku v rámci tzv. Bezpečnostního řešení, které zahrnuje služby agentury i servis zařízení.

Základní dispozice eRecepce:

  • 27“ dotyková obrazovka v rozlišení FullHD
  • LED navigace na principu semaforu
  • Čtečka QR a 2D
  • Čtečka dokladů
  • Výdej karet RFID 
  • GSM komunikace

 
  

- PR -

Veolia pomáhá obcím v boji se suchem

a díky systému GIST Aplikace dokáže také lépe čelit povodním


Společnost Veolia pracuje již řadu let na projektu řízení propojených vodovodních soustav v Česku. Její systém chytrých dispečinků umožňuje obcím redistribuci upravené vody do lokalit s akutním nedostatkem. Jde o příklad projektu, který pomáhá bojovat s klimatickou změnou na regionální úrovni. Součástí softwarového řešení chytrých dispečinků je také Povodňový informační systém vyvinutý ve spolupráci společností Středočeské vodárny a GIST Consulting. Povodňový informační systém funguje jako modul platformy GIST Aplikace.

  

- PR -

Doba si žádá víc než jen efektivitu, žádá předvídavost

Přelom starého a nového roku je obdobím, kdy se v IT Systems ještě více zahledíme do budoucnosti a ve spolupráci s předními experty na podnikové IT mapujeme aktuální trendy a předpokládaný vývoj v dalších letech. Proto je významnou součástí aktuálního vydání příloha Trendy ICT. Články zaměřené na očekávaný vývoj v roce 2026 ovšem najdete napříč celým vydáním.