facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 14. 8. 2006

Barracuda proti obrázkovému spamu

barracuda_633.jpgAntispamové firewally americké firmy Barracuda Network nyní dokáží blokovat také nevyžádané e-mailové zprávy, které spameři rozesílají v podobě obrázků. Spam v podobě obrázků v poslední době razantně narůstá. Jeho šiřitelům se touto formou totiž podařilo obejít některé základní principy, na nichž pracují antispamové filtry. Procento obrázkového spamu, které antispamové filtry nezachytí, je proto řádově vyšší než u textového spamu.

Podle odhadů Barracuda Networks nyní obsahuje obrázky asi čtvrtina z celkového objemu spamových zpráv. Firewall vybavený optickým rozpoznáváním písma dokáže text převedený do podoby obrázku identifikovat, převést ho do datového formátu a poté v něm použít tradiční algoritmy vyvinuté pro odhalování spamu. Firewally Barracuda tuto metodu používají v kombinaci s různými metodami, například s analýzou hlavičky a obsahu. Barracuda vyvinula několik metod, jak označovat komponenty spamových zpráv včetně obrázků. Označením komponent se říká fingerprints. Firma zároveň vytváří centrální databázi „otisků“, kterou její firewally používají při analýzách elektronické pošty.

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.