Aktuality -> Komunikace a sítě - 19. 3. 2008

Avaya představuje desktopového klienta

one-X Communicator nabízí údaje o dostupnosti a podporuje přenos zvuku a videa

Společnost Avaya představila řešení Avaya one-X Communicator, které kombinuje telefonování s počítačovým videem, podporuje vizuální hlasovou schránku, informace o dostupnosti, e-mail, systémy okamžitého zasílání zpráv, konferenční hovory a rovněž obsahuje adresáře a historii kontaktů. Z této aplikace lze jediným kliknutím spustit prakticky jakoukoliv formu komunikace, včetně aplikací od jiných dodavatelů, využívajících odlišné protokoly.



Avaya one-X Communicator podporuje komunikační protokoly H.323 a SIP. Dodává agregované a bohaté informace o dostupnosti do počítače, který podporuje Avaya Intelligent Presence Server (IPS). Úvodní verze aplikace one-X Communicator kombinuje sledování dostupnosti z řešení Avaya Communication Manager se systémem okamžitého zasílání zpráv na serveru Microsoft Office Communications Server; další verze Intelligent Presence budou podporovat i další zdroje.

 

Avaya one-X Communicator bude celosvětově dostupný v květnu a je součástí řešení Avaya Unified Communications for Teleworkers and for Mobile Workers a Avaya Unified Communications Standard Edition. Společnost Lenovo bude v rámci posilování strategické aliance s Avaya dodávat verzi pro notebooky ThinkPad/ThinkCentre s bezpečnostní integrací a upozorňováním a využitím jednoduchého IP telefonu. Avaya one-X Communicator je součástí sady klientů one-X, včetně Avaya one-X Portal. Uživatelé mají přístup k portálu one-X s použitím Microsoft Internet Explorer, Firefox nebo Safari na počítačích s operačními systémy Windows, Linux nebo Apple.


 
  

- PR -

Doba si žádá víc než jen efektivitu, žádá předvídavost

Přelom starého a nového roku je obdobím, kdy se v IT Systems ještě více zahledíme do budoucnosti a ve spolupráci s předními experty na podnikové IT mapujeme aktuální trendy a předpokládaný vývoj v dalších letech. Proto je významnou součástí aktuálního vydání příloha Trendy ICT. Články zaměřené na očekávaný vývoj v roce 2026 ovšem najdete napříč celým vydáním.

  

- PR -

Veolia pomáhá obcím v boji se suchem

a díky systému GIST Aplikace dokáže také lépe čelit povodním


Společnost Veolia pracuje již řadu let na projektu řízení propojených vodovodních soustav v Česku. Její systém chytrých dispečinků umožňuje obcím redistribuci upravené vody do lokalit s akutním nedostatkem. Jde o příklad projektu, který pomáhá bojovat s klimatickou změnou na regionální úrovni. Součástí softwarového řešení chytrých dispečinků je také Povodňový informační systém vyvinutý ve spolupráci společností Středočeské vodárny a GIST Consulting. Povodňový informační systém funguje jako modul platformy GIST Aplikace.