facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 6. 11. 2019

Avast a ČVUT otevírají společnou laboratoř zaměřenou na umělou inteligenci a kyberbezpečnost

Avast a Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického v Praze (FEL ČVUT) oznamují partnerství na podporu výzkumu umělé inteligence a strojového učení. V této oblasti jde o první spolupráci svého druhu. Laboratoř Avastu pro umělou inteligenci a kyberbezpečnost (Avast AI and Cybersecurity Laboratory, zkráceně - AAICL), kde bude většina výzkumu probíhat, se totiž nachází v areálu FEL ČVUT na Karlově náměstí.


Altair - konference

Avast dá k dispozici svá rozsáhlá data o hrozbách z více než 400 milionů zařízení a ČVUT poskytne znalosti komplexních hrozeb. Společný výzkum má za úkol zjistit jak předcházet a bránit pokusům kyberzločinců, kteří se snaží využít nové technologie a umělou inteligenci k sofistikovaným útokům. Cílem laboratoře je mimo jiné zveřejnit a publikovat v této oblasti průlomové výzkumné výsledky a vylepšit detekční engine malwaru Avastu, včetně jeho algoritmů založených na umělé inteligenci.

Laboratoř AAICL na FEL ČVUT v Praze plánuje Avast podpořit v následujících pěti letech jedním milionem dolarů (v přepočtu necelých 23 milionů korun). Investici univerzita využije na uskutečnění výzkumu umělé inteligence a strojového učení, na získávání nových talentů a upevnění své pozice vůdčí akademické instituce v oboru umělé inteligence a kyberbezpečnosti.

AAICL je pokračováním dřívější úspěšné spolupráce Avastu a ČVUT na několika projektech, mezi které patří například výzkum Aposemat, který funguje od února 2018 a zaměřuje se na IoT zařízení; nebo na nedávný objev botnetu Geost, bankovního viru, který napadal občany Ruské federace. Laboratoř AAICL na plný úvazek zaměstná tři výzkumníky a až 10 doktorandů z FEL ČVUT.


 
  

- Inzerce -

Pozvánka na webinář Infor pro potravinářské společnosti

Požadavky spotřebitelů na větší inovace a transparentnost produktů, stále se zvyšující tlaky na kvalitu a dodržování předpisů, těsnější marže, příležitosti pro nové prodejní kanály a dynamická pracovní síla, to jsou jen některé z faktorů, které posouvají dynamiku trhu až do bodu, kdy výrobci potravin a nápojů musí přijmout nový přístup ke svému podnikání.