Automatické dokupování dat je nekalou obchodní praktikou

Český telekomunikační úřad vyhodnotil automatickou aktivaci služby „Data nad rámec balíčku“ ze strany společnosti Vodafone jako agresivní obchodní praktiku. Společnost Vodafone v září 2014 aktivovala zákazníkům, kteří měli sjednaný datový tarif, automaticky a bez jejich souhlasu službu „Data nad rámec balíčku“. Spotřebitelům, kteří vyčerpali datový limit a neprovedli deaktivaci služby, obnovovala příjem určitého objemu dat v původní rychlosti. Samotné obnovení datových služeb navíc zpoplatnila částkou 49 Kč.



Zpoplatněné automatické obnovení datového limitu uplatňuje od 15. 5. 2015 vůči svým zákazníkům rovněž společnost O2. ČTÚ činí kroky před zahájením správního řízení i s touto společností. Účastníkům, kteří mají pocit, že jim byla data neoprávněně účtována bez jejich souhlasu, úřad doporučuje daný postup u operátora reklamovat. Zůstanou jim tak zachována práva a lhůty pro případné vedení řízení o námitce proti vyřízení reklamace.

 

Český telekomunikační úřad považuje uvedená jednání za agresivní obchodní praktiku podle zákona o ochraně spotřebitele, neboť spotřebitelům byla účtována cena služeb, které si výslovně neobjednali. Užitím agresivní obchodní praktiky došlo či mohlo dojít k zásahu do majetkové sféry všech zákazníků, kteří využívají datový tarif.

 

ČTÚ proto uložil společnosti Vodafone pokutu ve výši 1 000 000 Kč a současně jí nařídil upravit všechny smlouvy se svými zákazníky (spotřebiteli) tak, aby ze smluv byla odstraněna ujednání, na jejichž základě je Vodafone oprávněn automaticky obnovovat objem datových služeb po vyčerpání datového balíčku a za takové obnovení účtovat cenu. Rozhodnutí zatím není pravomocné.


 
  

- PR -

IQHUBS: když data rozhodují o budoucnosti výroby

Moderní továrny jsou technologicky vyspělé – stroje, linky, roboti – ale když se vedení ptá: „Proč klesla produktivita?“, odpověď chybí. Reporty přicházejí pozdě, čísla se rozcházejí. Rozhodování bez spolehlivých dat pak vede k nižší efektivitě a vyšším nákladům. A právě to je paradox: technologie jsou všude, ale chytrá data chybí. Proto jsme vyvinuli systém, který tento začarovaný kruh rozbíjí. Nad výrobou leží informační mlha a tu zvedáme. 

  

- PR -

3Dfindit – chytré vyhledávání 3D modelů

a sestav pro moderní firmy


Máte v databázi tisíce 3D dílů a stále dokola řešíte problém, že potřebný díl nemůžete najít? Vznikají vám duplicitní soubory, které komplikují práci i správu dat? Právě na tyto výzvy reaguje 3Dfindit – pokročilý systém pro vyhledávání 3D dat na základě geometrické podobnosti a dalších inteligentních filtrů. Tato platforma, vyvíjená společností CADENAS, pomáhá konstruktérům, inženýrům i nákupčím rychle najít správné 3D CAD modely, čímž výrazně šetří čas, snižuje náklady a zvyšuje efektivitu firemních procesů.