facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 30. 3. 2010

Augmented reality Zlatých Stránek i pro iPhone

Aplikace pro mobilní telefony postavená na technologii augmented reality, kterou společnost MEDIATEL představila začátkem letošního roku, je dostupná nově také pro iPhone 3Gs. Majitelé těchto chytrých telefonů si ji mohou zdarma stáhnout na iTunes. Aplikace využívá informace z databáze Zlatých Stránek, které zobrazuje při pohledu přes fotoaparát telefonu jako další vrstvu reálného obrazu.



Aplikace umožňuje uživateli najít kontakty na firmy a osoby ve svém okolí a hned se s nimi spojit. Kontakty lze vyhledávat podle kategorií jako např. restaurace, obchodní centra, zdravotní zařízení, autoservisy apod., a dále podle jména společnosti nebo osoby. Na displeji telefonu je potom jasně označen směr a vzdálenost adresy daného kontaktu a uživatel si může naplánovat trasu pěšky nebo autem. Ve spodní části displeje se zobrazují doplňující informace, jako je telefonní číslo, e-mail nebo otevírací doba.

 

Aplikace je již k dispozici také pro telefony s OS Android, a to přímo v telefonech a na Android Marketu. Ještě letos bude uvedena verze i pro telefony Nokia s OS Symbian.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.